Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Als school proberen we vooral proactief te zijn op mogelijk pestgedrag. Naast het feit dat we duidelijke regels en afspraken maken over hoe we met elkaar om willen gaan en hierop ook toezien, zijn we alert tijdens mogelijke 'risico situaties' (kleedkamer, gangen). We maken zaken bespreekbaar als we iets merken en betrekken ouders erbij, indien nodig.
Eigenlijk zijn alle leerkrachten 'pestcoördinatoren'; zij signaleren, anticiperen en interveniëren als eerste op wat er in de groep gebeurt.
Als ondersteuning maken wij gebruik van de SEO (sociaal emotionele ontwikkeling) methode 'Beter omgaan met jezelf en de ander'. Burgerschap en sociale integratie zitten verwerkt in ons onderwijspakket.
Van ons team zijn drie leerkrachten BHV-er.
Om het schoolklimaat te toetsen wordt er één keer in de drie jaar een leerling-, ouder- en een leerkrachttevredenheidsonderzoek afgenomen.