Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De Johannesschool heeft diverse specialisten in huis o.a.
- opleider in de school
- ict specialist
- kunst- en cultuurcoördinator
- intern begeleider
- Leerkrachtondersteuners
In Unit 1 wordt het hele jaar met thema’s gewerkt. Alle activiteiten hangen samen met het thema. De thema’s komen uit de methode Schatkist. De activiteiten worden uitgewerkt met de kinderen in de grote en kleine kring, in hoeken of aan tafelgroepjes. We maken voor de kinderen een uitdagende leeromgeving die het kind nieuwsgierig maakt.
We vinden het belangrijk dat de kinderen:
· leren samenwerken en samenspelen;
· zelfstandig en zelfredzaam worden;
· zelf leren bedenken welk materiaal nodig is en dat kunnen regelen;
· zelf problemen leren oplossen;
· na het spelen zelf kunnen opruimen.
In het 'Schoolondersteuningsprofiel' wordt beschreven welke zorg wij wel of niet kunnen bieden (zie bijlage).
Goed onderwijs bieden is waar we voor staan. Wij willen het beste halen uit ieder kind. Ondanks dat er verschillen zijn in tempo, aanleg en niveau is ons uitgangspunt: hoge verwachtingen hebben van elk kind. Doelgericht leren is een van onze kernwaarden. Zo:
- stellen we samen met de kinderen persoonlijke leerdoelen en groepsdoelen op
- zorgen we voor een rijke leeromgeving welke uitdaagt, stimuleert en aanzet tot leren.
- is de klassenorganisatie zodanig ingericht dat er na de instructie ruimte is voor verlengde instructie of verdieping.
- hebben we kleine groepen waardoor er systematisch contact is met elke leerling.
- hebben we aandacht voor de leerlingen die extra begeleiding nodig hebben, maar ook aandacht voor de leerlingen die meer moeten worden uitgedaagd.
Als kinderen vertrouwen en zicht hebben in eigen kunnen leidt dit tot motivatie en zelfstandigheid. Deze motivatie en zelfstandigheid leiden tot leren en presteren naar vermogen.
Onze school heeft extra aanbod voor het jonge kind: Voor- en vroegschoolse educatie (VVE) / peuteropvang. We werken samen met een kinderopvangorganisatie naast het gebouw van de school. Met Peuterspeelzaal van het Speelrijk .