Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Wij vinden het van groot belang dat de kinderen een plezierige schooltijd hebben, dat zij het leren als een leuke activiteit ervaren..
Onze school heeft relatief kleine groepen, waar kinderen in een fijne sfeer leren en werken met elkaar. Met een afgewogen lespakket, cognitieve, motorische en sociaal emotionele aandacht voor uw kind, een goede voortgangscontrole en extra schoolactiviteiten worden de kinderen voorbereid op de wereld van morgen. we willen een stevig fundament leggen van waaruit de kinderen zich verder kunnen ontwikkelen. Er is veel aandacht voor lezen, taal en rekenen , de vakken die van cruciaal belang zijn voor schoolsucces.
Ieder kind is in principe welkom bij ons op school.
Bij elke kind kijken we naar wat mogelijk is binnen basisschool Kunstrijk.
Algemene grenzen zijn daarom moeilijk aan te geven omdat we op grond van de vraag van het kind en de mogelijkheden van de school telkens individuele afwegingen maken.
De vraag is dan altijd; wat is goed voor dit kind en kan de school dit voldoende bieden?Deze afwegingen zullen we maken bij onderstaande vraagstukken:
Komt het welbevinden van het kind in het gedrang?
Heeft dit kind specifieke medische handelingen van de leerkracht nodig?
Heeft dit kind gedurende de hele dag veel verzorging nodig?
Brengt dit kind de rust, veiligheid en het leerproces van andere kinderen in gevaar?Passend onderwijs is het resultaat van ons gedrag als leerkrachten en directie.
Pedagogische tact, bewustwording van wederzijdse beïnvloeding en het opbouwen van een relatie met al onze leerlingen is het fundament van ons vakmanschap.
Passend onderwijs op Kunstrijk is géén individueel onderwijs, zolang kinderen in een groep zitten, hoe je ze ook ordent, is het onmogelijk om individueel maatwerk te leveren en voor ieder kind een eigen leerlijn, aanpak of benadering te realiseren.
Passend onderwijs op Kunstrijk kenmerkt zich wél door leerkrachten die persoonlijke aandacht hebben voor de kinderen, die de kinderen en hun behoeften kennen, erkennen en herkennen.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
we streven een grotere inclusiviteit na, met zoveel mogelijk plek voor alle kinderen, binnen onze mogelijkheden.
door de bekwaamheid van leerkrachten lukt het ons om kinderen met internaliserende gedragsproblematiek binnen onze school te helpen
Aanbod aan het jonge kind
Kinderen met een risico op achterstanden krijgen via speciale programma’s extra aandacht voor hun ontwikkeling.
Zo kunnen ze goed van start op de basisschool.
Voorschoolse educatie wordt aangeboden op de peuterspeelzaal of op de kinderopvang.
Vroegschoolse educatie wordt gegeven in groep 1 en 2 van de basisschool.
Onze school is onderdeel van Kindcentrum Klarendal, dat bestaat uit Basisschool Kunstrijk, Kinderdagverblijf , peutergroepen en BSO Beestenboel.Het kinderdagverblijf biedt opvang voor kinderen vanaf 3 maanden, bij de peutergroepen ( de voorschool) kunnen de kinderen vanaf 2 jaar terecht.
Bij zowel voor- als vroegschoolse educatie is het betrekken van ouders zeer belangrijk De meeste kinderen van Beestenboel gaan na hun peutertijd naar Kunstrijk.
Tien weken voor de 4e verjaardag mag het kind starten met wenochtenden op de basisschool. Er is een nauwe samenwerking tussen de medewerkers van de voorschool en die van de basisschool, met als doel een doorlopende lijn in de taalontwikkeling te realiseren.