Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De Witte Vlinder doet mee aan Cultuureducatie met Kwaliteit. Kunst als middel om kansengelijkheid te bevorderen. Daarom wordt er gewerkt met een vakdocent muziek en drama. De lessen bij deze vakken zijn gekoppeld aan de overkoepelende thema's voor wereldoriëntatie en woordenschat.
Daarnaast wordt er met culturele partners uit de wijk gewerkt voor het invullen van de verlengde leertijd. Dit alles bij elkaar zorgt voor een zo breed mogelijke ontwikkeling van alle leerlingen.
Ook is er een naschools sportaanbod, wat wordt aangeboden door het sportbedrijf.
In de groepen 1-2 is er veel aandacht voor woordenschat, voorbereidend rekenen en voorbereidende taalactiviteiten. Er wordt thematisch gewerkt, op deze manier wordt de belevingswereld van de leerlingen vergroot.
Alle leerkrachten hebben de training Actief Betrokken gevolgd, in het kader van vroeg- en voorschoolse educatie. Dit heeft als doel optimale en brede ontwikkelingskansen voor jonge kinderen te bieden.
Ook hebben de groepen 1-2 les van vakleerkrachten voor gym, drama en muziek.
Er is een intensief aanbod op de basisvakken lezen, taal, begrijpend lezen, spelling en rekenen.
Daarnaast wordt er veel aandacht besteed aan kennis van de wereld, burgerschap en sociaal-emotioneel leren. Er wordt hierbij thematisch gewerkt.
De leerlingen krijgen twee keer per week bewegingsonderwijs, één keer per week drama en één keer per week muziek. Deze vakken worden door vakdocenten gegeven.
In de groepen 4 en 5 is diploma gericht schoolzwemmen onderdeel van ons programma.
In het Schoolondersteuningsprofiel (SOP) kunt u lezen waar wij als school trots op zijn, welke kennis we in huis hebben en op welke manier deze kennis ingezet wordt. Doordat we verschillende specialisten in de school hebben kunnen we kinderen met lichte problematiek, gericht op gedrag en/of leren, op de juiste manier bedienen soms zonder maar soms ook met het inschakelen van hulp vanuit het samenwerkingsverband.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
- Implementatie EDI bij de vakgebieden Taal en Spelling
- Borgen Expliciete Directe Instructie bij het vakgebied rekenen.
- Borgen De Vreedzame School. Planmatig aandacht voor de sociaal emotionele ontwikkeling.
- Intensieve samenwerking met de peuterspeelzalen op het gebied van de zorg.
- Begrijpend lezen en woordenschat integreren in wereldoriëntatie.
- Borgen van de basisondersteuning, zicht op de indicatoren en de kwaliteit.
Partou Kinderopvang en BSO is aanwezig in het gebouw van de school.