Wat is de klachtenregeling?
Klachtenregeling en vertrouwenspersoon Per 1 augustus 1999 is de onderwijswet gewijzigd in verband met de invoering van het schoolplan, de schoolgids en het klachtrecht, ook wel de kwaliteitswet genoemd. Volgens deze wetgeving kunnen ouders en leerlingen klachten indienen over gedragingen en beslissingen of het nalaten daarvan van het bevoegd gezag en het personeel. Een ieder die deel uitmaakt van de schoolgemeenschap kan een klacht indienen. De rege ling is alleen van toepassing als men met een klacht niet ergens anders terecht kan.De meeste klachten over de dagelijkse gang van zaken in de school zullen in onderling overleg tussen ouders, leerlingen, personeel en schoolleiding op een juiste wijze worden afge handeld. Is dat, gelet op de aard van de klacht, niet mogelijk, dan kan een beroep worden gedaan op deze klachtenregeling. Op iedere PCBO school ligt een exemplaar van de regeling ter inzage, waarin ook staat aangegeven hoe een klacht ingediend moet worden. In het kader van de klachtenregeling is er per school een contact persoon aangesteld. Voor nadere informatie inzake de taak van de contactpersoon verwijzen wij u naar de Klachtenregeling.
Contactpersoon voor de vestiging Centrum is Silvia Eggink en voor de vestiging Kerschoten is dat Wieky Meiboom.
Vertrouwenspersoon voor PCBO Apeldoorn is:
De heer Dr. P. Slump
Aubadestraat 14
7323 LB Apeldoorn
Tel. 055 366 75 65
PCBO heeft zich aangesloten bij de Landelijke Klachten commissie. Het adres daarvan luidt:
Klachtencommissie Christelijk Onderwijs
Postbus 694
2270 AX Voorburg
Tel. 070 386 16 97
www.geschillencommissiebijzonderonderwijs.nl