Openbare Basisschool De Piramide

Flamingolaan 35 1619 VC Andijk

Schoolfoto van Openbare Basisschool De Piramide

Het team

Toelichting van de school

Team obs de Piramide  

Martine Huisman – waarnemend directeur (ma, di, wo, do) 

Vacant - intern begeleider () 

Anita Mol – administratie (di) 

José v/d Gulik - conciërge  

Groep 1-2a Debbie Vreeken (ma, di, wo) - Tanja van Velzen (do, vrij)  

Groep 1-2b Renske Mentjox (ma, di, do, vrij) - Tanja van Velzen (wo)  

Groep 3-4 Manette Mantel (ma*, di, wo, do) - vacant (vrij)  

Groep 5-6 Talitha Meester (ma, di, wo, do, vrij)   

Groep 7 Paula Sinkeldam (ma, wo, do, vrij) - Rob Nauta (di)  

Groep 8  Marlies Appelman (ma, di, do**) - Anita Mantel (wo, do, vrij)  

* De maandag in groep 3 wordt om de week afgewisseld door Manette Mantel en Anita Mantel.

** De donderdag in groep 8 wordt om de week afgewisseld door Anita Mantel en Marlies Appelman. 

Onderwijsassistent Willemijn Greevink  

Vertrouwenspersoon Manette Mantel

  

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Indien mogelijk wordt er bij ziekte een invalleerkracht ingeschakeld. In elke groep zijn er weekplanningen aanwezig, zodat er met het programma verder gegaan kan worden. Indien er geen vervanging mogelijk is, worden de ouders via Parro geïnformeerd dat er geen invaller is en dat de leerlingen die dag geoorloofd vrij zijn. Is de leerkracht in de dagen daarna nog afwezig en is er geen invalleerkracht dan worden de leerlingen volgens een vast schema over de andere groepen verdeeld. Behalve de leerlingen uit groep 1 deze blijven dan ook geoorloofd afwezig.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Er wordt op De Piramide steeds meer gepersonaliseerd gewerkt. Dit betekent dat ieder kind werkt aanzijn eigen leerdoelen. Dit maakt dat we geen urenoverzicht per vak maken. In principe wordt elke dag aandacht besteed aan rekenen en taal (lezen, spelling, begrijpend lezen,taalopdrachten). Daarnaast wordt gedurende de week wereldoriëntatie, creatieve vakken, gym en muziek aangeboden.

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Het ondersteuningsprofiel geeft een beeld van de kwaliteit van onze school en de ondersteuning die onze school kan bieden aan met name leerlingen met een extra onderwijs- en/of ondersteunings- behoefte. Het SOP geeft kengetallen en daarnaast onze reflectie daarop en de voorgenomen actiepunten. Via het SOP geven we het SWV en ons bestuur inzicht in onze basiskwaliteit, de kwaliteit van de basisondersteuning, de zorgzwaarte, de voorzieningen van de school, de deskundigheid van de werknemers en de mogelijkheden om bepaalde (passende) extra ondersteuning te geven.

Onze school beschikt in het kader van passend onderwijs over de volgende (fysieke) voorzieningen:- alles is gelijkvloers

Onze school beschikt in het kader van passend onderwijs over de volgende (organisatorische) voorzieningen:- intern begeleider- onderwijsassistent- taal-leesspecialist.

Onze school levert basisondersteuning en daarnaast extra ondersteuning. Wij kunnen leerlingen die dat nodig hebben de volgende extra ondersteuning geven:

  • De school biedt een passend onderwijsaanbod aan wanneer het niveau van een leerling afwijkt van de leeftijdsgroep (passend bij de mogelijkheden en behoeften van de leerling)
  • De school biedt passende ondersteuning en/of begeleiding aan wanneer het niveau van een leerling afwijkt van de leeftijdsgroep (passend bij de mogelijkheden en behoeften van de leerling)
  • Het (passende) aanbod, de (passende) ondersteuning en/of de (passende) begeleiding zijn gericht op de ononderbroken ontwikkeling van een leerling
  • De school evalueert periodiek of het aanbod het gewenste effect heeft
  • De school stelt –op basis van de evaluatie- interventies vast (bij) als dat nodig is
  • De school heeft vastgesteld (in het SOP) wat zij onder extra ondersteuning verstaat
  • De school heeft vastgesteld (in het SOP) welke voorzieningen de school kan bieden in aanvulling op de basisondersteuning

In beginsel zijn alle kinderen welkom op onze school. Dat is ons uitgangspunt. Onze school kan kinderenbasisondersteuning geven en in veel gevallen extra (extra) ondersteuning. In deze paragraaf geven we een aantal voorbeelden van leerlingen die we vermoedelijk geen passend onderwijs kunnen geven. We geven daarmee onze grenzen aan m.b.t. de extra ondersteuning die we kunnen bieden. Wanneer de begeleiding van een kind meer ondersteuning en zorg vraagt dan wij wellicht kunnen bieden, gaan wij altijd een gesprek aan met de ouders, het SWV en Jeugdhulp. Wij kunnen geen passend onderwijs geven aan:

1. Leerlingen die vanwege hun gedrag een gevaar vormen voor de medeleerlingen

2. Leerlingen die vanwege hun gedrag een gevaar vormen voor de leraren/medewerkers

3. Leerlingen die zeer specialistische medische hulp en ondersteuning nodig hebben

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Komend schooljaar gaan collega's individuele opleidingen volgen op het gebied van gedragspecialist, kanjertraining en coordinator kanjertraining. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Inpandig bij ons is aanwezig de peuterschool van Berend Botje. Zij verzorgen gedurende vijf ochtenden onderwijs aan onze jongste leerlingen van 2-4 jaar. Bij Berend Botje verzorgen zij ook VVE-onderwijs voor peuters die extra ondersteuning nodig hebben in de taalontwikkeling. Tussen de medewerkers van Berend Botje en de kleuterleerkrachten vindt inhoudelijk overleg plaats over het aanbod, taalontwikkeling en thema's. Daarnaast vindt er een warme overdracht plaats op het moment dat een peuter de stap maakt naar groep 1.

Terug naar boven