Klachtenregeling El Kadisia
Vertrouwenspersoon
De school hanteert de bovenschoolse klachtenregeling van Stichting El Amal.
Indien ouders of leerlingen een klacht hebben, richten zij zich eerst tot de desbetreffende persoon. Indien dit niets oplevert, kunt u een afspraak maken met de directie. Vrijwel alle klachten lossen we samen op deze manier op. Indien dit toch niet lukt, kunt u zich richten tot de vertrouwenspersoon van de school, de heer A. Amnad. Hij is te bereiken via telefoonnummer 020-6138648. Als dit ook niets oplevert, kunt u zich richten tot de vertrouwenspersoon van de stichting.
De vertrouwenspersoon van de stichting El Amal is Mevrouw Marjolein Fatehmahomed
Gegevens vertrouwenspersoon:
Mevrouw Marjolein Fatehmahomed
Toenzalstraat 11
1363 RJ Almere
Email: vertrouwenspersoon@elamalscholen.nl
Tel. nr.: 0617333148
U kunt ook contact opnemen met de vertrouwensinspecteur. Meldpunt vertrouwensinspecteurs: 0900 – 1113111 (algemeen nummer)
Er kunnen allerlei klachten op een school voorkomen. We gaan ervan uit, dat “gewone” klachten zoveel mogelijk binnen de school worden opgelost. In eerste instantie is de groepsleerkracht de eerst aangewezen persoon om klachten mee te bespreken. Wordt er geen oplossing gevonden of betreft het meer school gebonden klachten, dan kan men contact opnemen met de directie.
Heeft u klachten dan kunt u – op elk gewenst moment – contact opnemen met de contactpersoon van de school. De klachtenregeling en de toelichting liggen op school ter inzage. Klachten kunnen gaan over bijvoorbeeld begeleiding en beoordeling van leerlingen, toepassing van strafmaatregelen, de inrichting van de schoolorganisatie, seksuele intimidatie, discriminerend gedrag, agressie, geweld en pesten.
Personeel op school heeft de meldplicht op het gebied van seksuele intimidatie, seksueel misbruik en grensoverschrijdend gedrag.
De ouders kunnen bij klachten de procedure van de klachtenregeling volgen of de klacht rechtstreeks bij de klachtencommissie neerleggen.
De school is aangesloten bij de Landelijke Klachtencommissie Onderwijs (LKC)
De LKC biedt verschillende mogelijkheden om de klacht te behandelen en op te lossen. Een medewerker van Onderwijsgeschillen neemt contact op met de klager en het schoolbestuur of degene over wie is geklaagd en bespreekt dan welke route het beste gekozen kan worden om de klacht op te lossen. Dit gesprek kan leiden tot interne klachtbehandeling door het schoolbestuur of de school, mediation of een formele procedure bij de Commissie. Meer informatie over de mogelijkheden en de procedure bij de LKC vindt u op www.onderwijsgeschillen.nl
Onderwijsgeschillen biedt ook mediation aan voordat er een officiële klacht bij de LKC is ingediend. U kunt dan tot een oplossing voor een (dreigend) conflict komen met behulp van een mediator van Onderwijsgeschillen en zo een formele procedure voorkomen. Om te bespreken of mediation tot de mogelijkheden behoort kunt u contact opnemen met de Mediationdesk van Onderwijsgeschillen. U kunt de Mediatondesk bereiken via telefoonnummer 030-2809590 of email mediation@onderwijsgeschillen.nl.
De LKC is te bereiken bij Onderwijsgeschillen, Zwarte Woud 2 Utrecht, telefoon 030-2809590. U kunt ook een e-mail sturen naar info@onderwijsgeschillen.nl. Op de website https://onderwijsgeschillen.nl/ is meer informatie te vinden over klachtbehandeling