Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de kleutergroepen worden 3 dagen in het Nederlands aangeboden en 2 dagen in het Engels.
In de groepen 3 tot en met 8 worden verschillende vakken aangeboden in het Engels. Het gaat hierbij om enkele IPC lessen en de vaklessen bewegingsonderwijs, muziek en arts & crafts.
De Visserschool heeft een intern begeleider die - waar nodig - in samenwerking met externe deskundigen de extra zorg voor onze leerlingen verder onderzoekt. Observaties, gesprekken, ontwikkelingsperspectieven, individuele en/of groepsaanpakken worden samen besproken en ingezet. De intern begeleider zet samen met het team de lijnen uit ten aanzien van zorg en zorgleerlingen in het algemeen op de Visserschool.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De Visserschool heeft korte lijnen met verschillende professionele organisaties die gespecialiseerd en gediplomeerd zijn op verschillende vakgebieden. Zodra er vermoeden is dat een leerling extra ondersteuning nodig heeft in zijn/haar ontwikkeling, wordt een specialist bij de zorg van deze leerling betrokken. Zo houden we korte lijnen en kunnen we snel schakelen om zo de juiste ondersteuning in te kunnen zetten. Deze aanpas zal het komende jaar nog sterker verankerd gaan worden in de zorgstructuur van de school.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.