Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
- Leerlingen met cognitief beperkte(re) capaciteiten
- Leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte op het gebied van gedrag
- Leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte op het gebied van sociale weerbaarheid
- Leerlingen met problematiek binnen het autistisch spectrum
- Leerlingen met leerproblemen, zoals dyslexie of discalculie
- Leerlingen met concentratieproblemen of een beperkt werkgeheugen (bijvoorbeeld veroorzaakt door ADHD)
- Leerlingen met een andere ondersteuningsbehoefte, waarin het regulier basisonderwijs niet kan voorzien.