Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op De Kleine Reus geven we passend onderwijs op verschillende manieren vorm. De leraren hebben minstens twee keer per jaar een groepsbespreking met de bouwcoach. In deze bespreking worden alle kinderen besproken. Toets-resultaten worden besproken en er wordt gekeken of er een plan moet worden opgesteld of aangepast. Leerkrachtondersteuners en onderwijsassistenten werken met individuele leerlingen of in kleine groepjes als daar behoefte aan is. In de Opmaatgroep krijgen kinderen met een specifieke onderwijsondersteuningsvraag op voordracht van de groepsleerkracht, gerichte instructie en begeleiding. De Opmaatgroep is en prikkelarme ruimte.
Op IKC De Kleine Reus worden in de groepen 1 en 2 de SLO-doelen volgens het Ontwikkeling gericht onderwijs, spelenderwijs behaald. Wij zorgen ervoor dat eind groep 2 de kinderen klaar zijn voor het onderwijs in groep 3. Een goede overdracht van groep 2 naar 3 is daarbij essentieel.
Op IKC De Kleine Reus richten we ons onderwijs in op een Ontwikkelings gerichte manier waarbij thema's leidend zijn. Aan de hand van leerlijnen en ons registratiesysteem Horeb houden we nauwgezet in de gaten of er aan alle kerndoelen worden voldaan.
Omdat we een IKC zijn werken we nauw samen met kinderopvang en naschoolse opvang. Maandelijks is er een overkoepelend management overleg met onze partners die we als één team in ons IKC beschouwen. Op sociaal emotioneel en pedagogisch/ didactisch niveau werken we samen.