Huizingaschool

Jacob Geelstraat 42 1065 VT Amsterdam

  • 4 hoeken voor alle unit 1/2 kinderen op het leerplein
  • Geen vaste plekken voor de leerlingen.
  • speelheuvel en de tuin

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Het lerarentekort maakt het steeds moeilijker om vervanging te regelen. Als er geen vervanging gevonden wordt probeert het team zoveel mogelijk dit gezamenlijk op te lossen. Oplossingen kunnen zijn: een ambulante leerkracht of directie gaat voor de groep, een leerkracht komt extra werken of een groep wordt verdeeld over de andere groepen. Wij proberen te vermijden om een klas een extra dag vrij te geven. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Niet alleen lezen, taal, spelling en rekenen vinden we belangrijk, maar zeker ook de sociaal-emotionele,- en brede talentontwikkeling van de kinderen krijgen veel aandacht. Bewegingsonderwijs wordt gegeven door de vakleerkracht, waarbij de groepen 1/2 t/m groep 8 2x per week 45 minuten les krijgen en daarnaast mogen ze een 3e beweegmoment kiezen van 45 minuten. Ook voor beeldende vorming is er 1x per week een keuzemoment voor groep 3 t/m 8.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Bij de kleuters wordt elke ochtend gestart in de kring hierin vinden verschillende activiteiten plaats. Kleuters leren spelenderwijs daarom wordt er elk dag gespeeld. In de speelwerktijd mogen kinderen hun eigen spel kiezen of zijn ze met activiteiten bezig die de leerkracht voor ze heeft klaargezet.

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Wij werken met vijf gelijke dagen rooster m.u.v. woensdag voor de gehele school. Dat betekent dat alle groepen alle dagen van de week van 8.30-14.30u naar school gaan m.u.v. woensdag tot 12.15u.  Dit betekent dat de kinderen per week 25 uur leskrijgen, 940 uur in een schooljaar. Zo komen de kinderen in 8 leerjaren aan de wettelijke 7520 uur die ze naar school gaan. Om 8.20u gaat de deur open en kunnen de ouders en kinderen naar binnen. Ouders van groep 1-2 mogen mee naar de klas. De ouders van de overige units worden verzocht afscheid te nemen in aula of voor school. Om precies 8.30u starten de leerkrachten met de lessen en gaat de voordeur dicht. We willen de leertijd voor de kinderen optimaal benutten. We rekenen erop dat alle ouders dan het lokaal en verlaten hebben.

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De Huzingaschool werkt vanuit unitonderwijs

Kinderen zijn heel verschillend, dus kan onderwijs nooit standaard hetzelfde zijn. Daarom is gekozen voor het unitonderwijs. Hierin is meer ruimte voor persoonlijke aandacht en kan tegemoet worden gekomen aan de verschillen in leerbehoeftes en talenten. Daarnaast haken we met ons onderwijs in op eigentijdse ontwikkelingen waarbij leerlingen meer eigenaar zijn van hun eigen leerproces en zelfstandiger leren werken. Het unitonderwijs biedt tevens mogelijkheden om leerlingen goed voor te bereiden op de toekomst door het aanleren van de 21e eeuwse vaardigheden, zoals kritisch denken, oplossingsgericht werken en creatief zijn in het bedenken van oplossingen.   

Basisondersteuning Wij zijn trots op de uitgebreide basisondersteuning die we hebben. We werken handelingsgericht waarbij de onderwijsbehoeften van leerlingen centraal staan. De leerkrachten voeren het onderwijs uit en worden daarbij ondersteunt door onderwijsassistenten. Zij geven extra instructies aan kleine groepen of individuele leerlingen. Ook is er een gedragsspecialist in de school. Zij heeft een coachende rol richting het team, werkt aan sociaal emotionele doelen met groepjes of individuele leerlingen en is bezig met het beleid ten aanzien van de sociaal emotionele ontwikkeling. Wanneer leerlingen extra begeleiding nodig hebben op het gebied van motoriek, dan kan dat ook in de school bij Kind en Motoriek. 

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven