Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Voor kinderen die meer aankunnen (hoogbegaafden en meerkunners) hebben wij drie topklassen (gr 3/4, gr 5/6 en gr 7/8). Eén dagdeel in de week komen zij bij elkaar om te werken aan passende opdrachten en vaardigheden.
Samenspel biedt onderwijs aan leerlingen passend binnen het reguliere basisonderwijs.
De meeste leerlingen groeien op in een taalarm milieu. Samenspel biedt daarom extra aandacht aan woordenschatontwikkeling, mondelinge taalvaardigheid en rekentaal.
Samenspel geeft een antwoord op passend onderwijs door uit te gaan van een schoolklimaat dat geen kinderen buitensluit. We geven niet snel op. Wij kijken bij elk kind wat nodig is om te voldoen aan de leerbehoeften. Het aantal verwijzingen naar het speciaal (basis)onderwijs is laag.
Leerlingen die meer aankunnen (meerkunners en hoogbegaafden) bieden wij 1 dagdeel per week verrijking en verdieping met een uitdagend op hen afgestemd programma in de topklas.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Hiervoor is het schoolondersteuningsplan (SOP) geschreven Zie bijlage.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.