Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Ons team bestaat uit 8 leerkrachten, een vakdocent gymnastiek, een onderwijsassistente voor de groepen 1 t/m 3, een intern begeleider, een gastvrouw met o.a. administratieve taken en een waarnemend schoolleider.
Onze school heeft 4 groepen:
- Twee groepen 1/2 (kleuters)
- Een groep 3
- Een combinatiegroep 4-5
In groep 1 en 2 wordt thematisch gewerkt. Taal-, spel- en rekenactiviteiten zijn betekenisvol en gerelateerd aan het thema. Daarnaast nodigen wij kinderen uit om hun creativiteit te gebruiken. Beeldende vorming gaat op de Rembrandtparkschool verder dan zomaar wat knutselen. Wij werken met MijnRapportfolio. Kleuters kiezen, samen met de leerkracht, foto's van werkjes en/of activiteiten die gekoppeld zijn aan te behalen leerdoelen.
Wij hebben geen eigen gymzaal en maken gebruik van een nabijgelegen gymzaal. Het heen en weer lopen kost 30 minuten. Deze tijd is opgeteld bij de feitelijke uren bewegingsonderwijs.
In schooljaar 2021-2022 hebben wij nog geen leerlingen in de groepen 6, 7 en 8 op onze school. Onze school groeit door de jaarlijkse instroom van 4-jarigen.
Onze school stelt zich, naast kwalificatie en socialisatie, ten doel om elk kind te ondersteunen in het ontwikkelen van (zelf)bewustzijn. Dit doen wij vanuit vertrouwen in een veilige omgeving. We geven kinderen ruimte om eigen talenten te ontdekken en verder te ontwikkelen. Een lesdag begint bij ons met een (kring) activiteit waarbij kinderen contact maken met zichzelf én contact maken met de ander. Yoga, mindfullness en meditatie maken deel uit van ons vaste curriculum. Wij reflecteren voortdurend op ons aanbod, verbeteren en stellen bij waar dat nodig is. Passend onderwijs willen wij niet zien als het labelen van kinderen. De focus moet vooral komen te liggen op het beantwoorden van de vraag: ‘Wat heeft dit kind, in zijn gezinssituatie en met deze vraag om extra aandacht van ons leerkrachten nodig?’ Het gaat beslist niet alleen om leerlingen die ergens moeite mee hebben. De onderwijsbehoeften van alle leerlingen wegen bij ons even zwaar. Wij willen hiermee benadrukken dat kinderen die makkelijk leren of hoogbegaafd zijn net zoveel recht hebben op extra aandacht als kinderen die moeite hebben met leren. Dat betekent dat we zoveel mogelijk afwegen of passend onderwijs voor het ene kind wel passend onderwijs is voor de andere kinderen. Die afweging zal bepalen of en hoe wij een kind op onze school kunnen begeleiden.
De Voorschool
De voorschool is een plek waar kinderen van 2 tot 4 jaar worden uitgedaagd om zich te ontwikkelen. We werken samen aan de doorstroom naar groep 1 en 2.