Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Vanaf groep 3 werken we met leerstofjaarklassen. Dat betekent dat alle leerlingen uit de groep hetzelfde onderwijsaanbod krijgen.
Binnen dit uitgangspunt, maken we individuele aanpassingen. We noemen dat passend onderwijs: leerlingen die extra uitdaging nodig hebben krijgen een plusaanbod, er zijn leerlingen die meer praktijklessen krijgen. Deze aanpassingen kunnen worden uitgevoerd door de eigen leerkracht of door een specialist o.a. met behulp van digitale oefensoftware.
In onze school hebben we een DOE-lab. Hier leer je hetzelfde als in de klas, maar dan door te doen. Bijvoorbeeld door prijzen te vergelijken in de supermarkt, om daarna met de ingrediënten en een recept, een gerecht te koken. Groepjes leerlingen ontvangen ondernemend en passend onderwijs gedurende 1,5 uur per week.
Daarnaast hebben we ook een DENK-lab voor die leerlingen die extra uitdaging nodig hebben.
De Day-a-week school biedt passend onderwijs aan hoogbegaafde leerlingen. De kinderen volgen dit onderwijs op een school in de buurt gedurende één dag per week.
De Bekkersschool heeft een uitstekende zorgstructuur.
- Onze leerkrachten hebben zicht op de onderwijsbehoefte van iedere leerlingen en geven daar ook vorm aan.
- Het team evalueert de opbrengsten van het onderwijs planmatig en systematisch.
- Leerkrachten en IB werken samen aan een passend aanbod volgens een handelingsgerichte structuur.
Ons uitgangspunt is dat leerlingen zoveel mogelijk onderwijs krijgen in de eigen groep, of in ieder geval in een vast groepje. Onze school heeft een zorgondersteuningsteam waarin onderwijskundigen, remedial teachers, onderwijsassistenten en leerkrachtondersteuners zitten. Zij verzorgen passend en aanvullend onderwijs aan leerlingen met specifieke onderwijsbehoeften. Dat kan tijdelijk zijn om bijvoorbeeld een moeilijke bewerking extra in te oefenen. Maar het kan ook structurele extra begeleiding zijn bij bijvoorbeeld (vermoeden van) dyslexie of onvoldoende woordenschat in de Nederlandse taal.
Waar nodig schakelen wij specialisten uit ons netwerk in voor diagnostiek of consultatie.
In onze school is een fysiotherapeut en een logopedist werkzaam.
In het gebouw is een lift aanwezig. De school heeft brede gangen waardoor het zeer toegangelijk is voor rolstoelen
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij zijn een lerende organisatie die veel tijd inruimt voor het bijhouden van de laatste ontwikkelingen.
Samen met het SWV Amsterdam Diemen onderzoeken we de mogelijkheid van een structureel aanbod voor moeilijk lerende kinderen van onze school. Op deze manier willen wethuis-nabij onderwijs op het eigen leerniveau mogelijk maken. Voorjaar 2024 nemen we hierover een belsuit.
In KC Bekkers werken opvang en onderwijs samen in een kindcentrum voor kinderen van 2 tot 12 jaar. Peutergroepen en kleutergroepen zijn naast elkaar gevestigd rondom het leerplein. Op het leerplein spelen en leren peuters en kleuters samen. De collega's van de peuter- en kleutergroepenwerken nauw samen in het onderwijsaanbod. Deze doorgaande lijnen maken ons kindcentrum. Er is een warm welkom voor kinderen en ouders. Er zijn ruime openingstijden en veel mogelijkheden voor de kinderen om hun talenten te ontwikkelen.
In de zomer van 2022 is de buiten-speelplaats helemaal omgetoverd in een groen speelplein waarin van alles valt te ontdekken.