Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Onder het kopje Thematisch onderwijs vallen de onderdelen Wereldoriëntatie, schooltuinen, projecten binnen ons curriculum en ander thema's die in de loop van het schooljaar naar voren komen.
We werken handelingsgericht en geven daarmee vorm aan Passend Onderwijs. Uitgangspunten van ons onderwijs:Omgaan met verschillen tussen leerlingen staat centraal.
De werkwijze is cyclisch en doelgericht: we gaan uit van belemmerende en stimulerende factoren en deze worden vertaald in ondersteuningsbehoeften van zowel de leerling, leerkracht, groep en ouders. Hierop wordt het handelen in de groep zoveel mogelijk afgestemd.
Educatieve samenwerking tussen intern begeleider, leerkracht, ouders, kind en (externe) begeleiders vormt de basis. Wij vinden het belangrijk dat iedere betrokkene vanuit het eigen perspectief meedenkt in het belang van de leerling. De ouders worden als educatief partner meegenomen door de onderwijsprofessional.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij werken met ontzorgkrachten, deze specialisten zijn vier dagdelen per week verbonden aan twee groepen. De ontzorgkracht heeft het hele jaar de zorg voor een groep zorgleerlingen. Wat gaat hij of zij doen: les geven in taal en rekenen op het niveau van de leerling. Hij/zij houdt hiervan ook de administratie bij, maakt individuele plannen (IHP) en onderhoudt de contacten met de ouders. De andere dagdelen zitten de leerlingen gewoon in hun eigen groep. Het is de bedoeling dat deze ontzorgkracht minimaal twee jaar met deze leerlingen blijft werken. De ontzorgkrachten worden begeleid door de intern begeleider.
Integraal Kindcentrum voor 2 1/2 tot 13-jarigen, waarbij onderwijs en opvang samenwerken aan een optimale ontwikkeling en een doorgaande lijn voor ieder kind. De school werkt hierin samen met Tinteltuinl vanuit één pedagogische visie gebaseerd op Dalton kernwaarden.
Ons aanbod:
- Basisschool
- Voorschool
- BSO
- pilot 10-14 onderwijs