Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Voor het bevorderen van het taalgebruik vragen wij elke jaar subsidie aan voor een schakelklas.. Daarnaast stimuleren wij de mondelinge- en schriftelijke taalvaardigheid door gebruik te maken van diverse werkvormen zoals geven van presentaties en maken van werkstukken.
De Poolster is een Jump-in school. Na schooltijd vinden er diverse sportactiviteiten plaats, zoals: streetdance, zelfverdediging, handbal en tennis.
Op De Poolster is een cultuurcoördinator aangesteld die ook lessen geeft in de creatieve vakken.
Naast dat leerlingen veel keuze mogelijkheden hebben om elke dag te kiezen zoals: bouwen, in thema hoeken spelen, werken in de leertuin, knutselen en nog veel meer. Kunnen de leerlingen van groep 1/2 ook kiezen om een taakje te doen. Een taakje is een activiteit op niveau van het kind.
Gedurende dag krijgen onze leerlingen in kleine groepjes lesjes.
Ontdekken en spelen staan centraal in de groepen 1/2. Door spelen leer je de wereld verkennen en de diverse activiteiten die wij daarbij inzetten stimuleren het ontdekken van deze wereld.
Wij bieden specifieke ondersteuning aan leerlingen met een fixed mindset in de vorm van een Doelab. Deze leerlingen gaan twee keer per week ontdekkend leren door te doen. Zij krijgen en ervaren de theorie van de leerkuil en hoe je van een fixed mindset naar een growth mindset kan komen.