Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Pauzes
Omdat het schoolplein niet heel erg groot is en wij ruim 450 kinderen hebben, is de kleine pauze gesplitst in twee shifts. De groepen 6 t/m 8 gaan van 10.15 tot 10.35 naar buiten en de groepen 3 t/m 5 gaan van 10.30 tot 10.50 uur naar buite
Overblijven
Omdat de meeste kinderen werkende ouders hebben, blijven bijna alle kinderen tussen de middag op school. De grote pauze is van 12.15 – 13.00 uur. Net als bij de kleine pauze hebben we de school in de grote pauze verdeeld in twee groepen. De ene groep gaat eerst eten en dan naar buiten en de andere helft gaat eerst naar buiten en gaat daarna in de klas eten. Bij goed weer spelen alle kinderen buiten, onder toezicht van de overblijfhulpen. Ook het eten gebeurt onder leiding van de overblijfkracht. Elke groep heeft een vaste overblijfhulp. Zij eten met hun groep en brengen ze na het spelen weer naar de klas. Bij slecht weer blijft iedereen binnen. Op school hebben wij een coördinatrice die de overblijf tussen de middag coördineert en organiseert.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.