Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Vakleerkracht bewegingsonderwijs voor de groepen 1 t/m 8
Vakleerkracht muziek voor de groepen 1 t/m 8
Vakleerkracht beeldende vorming groepen 3 t/m 7
Op de gebieden van gedrag, werkhouding, rekenen, taal en lezen beschikken wij over de volgende ondersteuningsarrangementen;
- Opmaatgroep; ondersteuning voor leerlingen met een eigen leerlijn voor rekenen en/of taal en ondersteuning voor leerlingen met problemen op het gebied van taakaanpak en/of gedrag.
- Lezen; ondersteuning voor leerlingen die meerder keren achtereen laag scoren voor technisch lezen (3 keer een E-score).
- VVE; ondersteuning voor leerlingen uit de groepen 1/2 en 3 die de Nederlandse taal nog niet voldoende beheersen.
- Leerlab; ondersteuning voor leerlingen van de groepen 4 t/m 8 die naast het verdiepende aanbod in de klas nog aanvullende, verrijkende opdrachten nodig hebben om cognitief uitgedaagd te worden.
- Kindercoaching; ondersteuning voor leerlingen die schoolgerelateerde problemen hebben op sociaal-emotioneel gebied.
- Flexibele extra ondersteuning; ondersteuning voor leerlingen die kortdurende hulp nodig hebben op een cognitief deelgebied.
Een uitgebreide beschrijving van de diverse onderwijsarrangementen kunt u vinden in het document ‘schoolontwikkelingsprofiel’ (SOP).
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Leerkrachten zijn in staat hun leerkrachtgedrag af te stemmen op de pedagogische en didactische onderwijsbehoefte van de groep en individuele leerlingen. Door observaties en gesprekken met de leerlingen haalt de leerkracht informatie over hoe de leerling leert en kan hieraan interventies verbinden. Er is een aanbod voor leerlingen met individuele leerlijnen voor rekenen en voor taal. Leerkrachten bepalen welke onderdelen van de extra ondersteuning aan leerlingen met bijzondere ondersteuningsbehoefte in de klas, en welke buiten de klas (leerlab, opmaat, doelab, RT) plaatsvinden. Hierbij is er een goede afstemming van wat in de klas gebeurt en wat daarbuiten.
Aandacht voor de onderwijsbehoeften. Elke leerkracht is opgeleid om kinderen op hun niveau te begeleiden en heeft dus de expertise in huis om bepaalde leer- en gedragsproblemen aan te kunnen. Toch komt het voor dat de leerkracht tegen een grens aan loopt van zijn handelingsrepertoire. Om die reden verzorgen wij binnen de school diverse “arrangementen”. Leerlingen met een speciale ondersteuningsbehoefte krijgen vanuit deze arrangementen de juiste ondersteuning. Uiteindelijk is het doel dat leerlingen weer volledig passend onderwijs kunnen volgen in de eigen groep. Mocht dat uiteindelijk niet lukken dan zal er samen met de ouders gezocht worden naar een school die past bij de onderwijsbehoefte van de leerling. De werkwijze, afspraken, beschrijving van de arrangementen en protocollen zijn vastgelegd in het schoolondersteunigsprofiel (SOP 2022) van de school.
De Krekels hebben ook een eigen website https://dynamopeuters.nl/krekels/