3e Daltonschool Alberdingk Thijm

Van Ostadestraat 203 1073 TN Amsterdam

  • Schoolfoto van 3e Daltonschool Alberdingk Thijm
  • Schoolfoto van 3e Daltonschool Alberdingk Thijm
  • Schoolfoto van 3e Daltonschool Alberdingk Thijm

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Wat te doen als een leerkracht verlof heeft (bijvoorbeeld bij ziekte)?

We zoeken binnen onze mogelijkheden naar vervanging. Als er geen vervanging gevonden wordt, worden de leerlingen over andere groepen verdeeld. Bij hoge uitzondering kan een groep naar huis worden gestuurd.


Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Leren op maat
Ieder kind is anders, heeft andere talenten, een andere manier van leren en meer of minder behoefte aan begeleiding. Wij proberen hier zo veel mogelijk bij aan te sluiten met een instructie en taak op maat. Iedere leerling krijgt een taak die aansluit bij de onderwijsbehoeften. De hoeveelheid opdrachten kan dus variëren. 

Werken met een dag- en weektaak
Zelfstandig werken begint bij ons in groep 1 van de onderbouw. Alle leerlingen kunnen in de onderbouw iedere dag via het digikeuzebord kiezen in welke thematische hoek ze spelend willen leren. Ze werken daarnaast met ontwikkelingsmaterialen uit de verschillende kasten en in de hoeken. Vanaf groep 2 werken de leerlingen met een dagtaak. Hierop plannen ze per dag welke taak ze uitvoeren. Vanaf groep 3 werken de leerlingen met een weektaak. Ze moeten verschillende opdrachten zelfstandig plannen en maken en ze leren daardoor ook om te gaan met uitgestelde aandacht en samenwerken. 

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

We zijn een organisatie waarbij we werken met diverse specialisten. Intern begeleiders (IB) en Remedial teachers (RT), taalspecialist, een MB/HB specialist, een KiVa of gedragsspecialist en voor de bovenbouw Engels lessen en uiteraard een Daltoncoördinator.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

De school biedt op dit moment het Doe lab en de Day a Week school aan. Het doelab richt zich op leerlingen die praktijkgericht aan het werk gaan, de DWS op meer- en hoogbegaafdheid. Deze extra ondersteuning is speciaal voor leerlingen die dit nodig hebben. De meeste leerlingen krijgen op maat onderwijs in de groep. Het team is constant in ontwikkeling om dit aanbod verder uit te breiden zodat meer leerlingen extra ondersteuning en uitdaging kunnen krijgen in de groep. Dit schooljaar starten we met Levelwerk. Levelwerk biedt een totaalaanbod van verrijkende activiteiten en kan worden gebruikt vanaf groep 2 t/m groep 8. Dit alles gebeurt zoveel mogelijk in de eigen groep.  

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven