Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Mogelijkheden tot differentiatie; in onze (dalton-)organisatie zorgen wij ervoor zoveel mogelijk de onderwijsbehoeften van alle leerlingen in kaart te brengen en hierop te anticiperen. Dat resulteert in verschillende weektaken, verschillende vormen van instructie, verschillende doelen en verschillende samenstellingen.
Netwerk en kennis; we investeren bewust in ons netwerk, onze eigen kennis en de buurt om ons heen. Op deze manier leren wij verschillende externen en specialisten kennen die we inzetten bij ons onderwijs. Diversiteit; de populatie op school is zeer divers. Veel gezinnen zijn samengesteld uit meerdere landen, talen en/of achtergronden. Dit is een weerspiegeling van de buurt en de stad waarin we wonen en werken.
Jaargroepen; wij streven er op DKK voor te werken met jaargroepen, omdat we differentiatie op meerdere vlakken en manieren doorvoeren. Onzes inziens is de jaargroep daarvoor de meest effectieve vorm. Het kan echter voorkomen dat er gekozen wordt voor een combinatiegroep, wanneer de samenstelling van de groep of het leerlingenaantal zwaarder wegen.
Structurele voorzieningen;
Remedial teaching voor zorgroute 3 dyslexie en dyscalculie
Adviseur passend onderwijs STAIJ Gedragsspecialist STAIJ
voor kortdurende preventieve training OKA : 1 vaste dag per week op school aanwezig
Leesspecialist
Rekenspecialist
Aanbod plusleerlingen binnen de groepIn alle gevallen van aanmelding waarbij er sprake is van extra onderwijsbehoeften gaan wij uitvoerig in gesprek en op onderzoek. Hierbij zullen we alle aspecten afwegen en met ouders bespreken totdat we overgaan tot plaatsing. Daarbij spelen de onderwijsbehoeften een rol maar ook de mogelijkheden en onmogelijkheden van de groep, de leerkrachten en de omgeving. Bij plaatsing van leerlingen met een extra ondersteuningsbehoefte zullen we regelmatig in gesprek zijn met ouders om de leerontwikkeling van de leerling goed te volgen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.