Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school heeft een vakleerkracht voor spel- en bewegingsonderwijs.
- de leerlingen krijgen twee keer per week 3 kwartier les.
- Leerlingen dragen zorg voor hun eigen sportkleding en sportschoenen.
- Jongens en meisjes gebruiken aparte kleedkamers.
De school heeft een (tijdelijke) vakdocent voor muzikale vorming
- De leerlingen krijgen één keer per week muziekles, afwisselend gegeven door een vakdocent of de eigen groepsleerkracht.
De school heeft een (tijdelijke) vakdocent voor muzikale vorming
- De leerlingen krijgen 1 maal per jaar op projectbasis theaterles van een vakdocent vanuit Stichting Educatieve Projecten (SEP).
De specifieke onderwijsbehoefte van de leerlingen op de VHS is zeer uiteenlopend. Er is een zeer breed spectrum aan leer- en gedragsproblematiek binnen de school waarbij de ondersteuningsbehoefte ook uiteenlopend is in aard en zwaarte. Op de VHS komen problemen en stoornissen op het gebied van leren en gedrag in lichte en zwaardere variant voor. Problematiek en stoornissen die voorkomen op het gebied van gedrag zijn onder andere trauma- en hechting gerelateerde problematiek, ADHD, Autisme Spectrum Stoornis, spraaktaalstoornissen en algemene ontwikkelingsachterstanden. Op leergebied komen onder andere concentratieproblemen, dyslexie, spraaktaalstoornissen, beperkte verstandelijke vermogens, algehele ontwikkelingsachterstanden en faalangst voor.