Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle speciaal onderwijs scholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar verblijfsjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar verblijfsjaar en naar leeftijd. Het verblijfsjaar is het totaal aantal jaren dat de leerling op het speciaal onderwijs zit. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Veiligheid staat hoog in het vaandel bij de Mr. de Jonghschool. De wijze waarop wij hiermee omgaan staat beschreven in de verschillende bijlagen. Ter ondersteuning heeft de school een anti-pestcoordinator en twee vertrouwenspersonen:
- De anti-pestcoördinator is het eerste aanspreekpunt voor zowel het team als voor ouder(s) en/of verzorger(s). Leerlingen kunnen door hun leerkracht worden doorverwezen naar de anti-pestcoördinator.
- De vertrouwenspersoon gaat in gesprek met ouders en andere betrokkenen in het geval van communicatieproblemen met de school die mogelijk kunnen leiden tot een officiële klacht. Daarnaast kunnen ook medewerkers van de Mr. de Jonghschool in gesprek gaan met de contactpersoon over communicatie binnen de school of onderwerpen van persoonlijke aard.
De Mr de Jonghschool werkt intensief samen met verschillende ketenpartners. Op die manier willen we bijdragen aan een passend netwerk voor de leerlingen. Om deze samenwerking goed te laten verlopen werken wij in een multidisciplinair team, met daarin een school maatschappelijk werker en verschillende orthopedagogen. Zij zijn samen met de leerkrachten verantwoordelijk voor een goede samenwerking.
De school is tevens erg actief in het samenwerking met andere scholen. Wij vinden het belangrijk de scholen in de regio goed te kennen en expertise uit te wisselen. Ook bij de instroom van leerlingen vanuit andere scholen vinden wij een warme overdracht en een goede samenwerking met de betrokkenen erg belangrijk.