Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>scholen in het speciaal onderwijs</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/7a48652a-1fef-429f-908e-255c9d05c0fc" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het laatste inspectiebezoek dateert van maart 2017.
De onderwijsinspectie komt in dit verslag tot de volgende conclusies:
Drostenburg heeft een onderwijsaanbod dat goed bij de leerlingen van de school past, zoals het werken met ICT en het leren omgaan met de eigen handicap. Ook het didactisch handelen van de leraren is van een goed niveau. In de lessen zagen we onder meer een duidelijke en voor de leerlingen herkenbare structuur waarin leraren gestelde doelen samen met de leerlingen evalueren.
Het pedagogisch klimaat is een sterk punt van de school. De sfeer op Drostenburg is prettig en veilig waardoor de leerlingen goed tot leren kunnen komen en worden uitgenodigd om deel te nemen aan sociale situaties.
De informatie die voor ouders en andere belanghebbenden beschikbaar is, is uitgebreid en toegankelijk. Wat kan beter op Drostenburg?Drostenburg is in ontwikkeling als het gaat om het opbrengstgericht werken.
De school beschikt over veel gegevens over de opbrengsten van haar onderwijs. Wanneer zij hiervan een goede analyse kan maken, kan zij deze gegevens gebruiken om de resultaten van de leerlingen en het onderwijs te verbeteren. We denken ook dat deze analyse van belang is om de professionalisering van het personeel naar een hoger niveau te tillen.