PI-school Professor Waterink West

Jan de Louterstraat 21 1063 KX Amsterdam

  • Schoolfoto van PI-school Professor Waterink West
  • Schoolfoto van PI-school Professor Waterink West

Het team

Toelichting van de school

  • De Lila Klas: juf Ilonka, juf Evi, meester Arthur en juf Subu -  locatie Albardagracht
  • De Roze Klas: juf Samya, juf Noumidia en juf Ouardia -  locatie Albardagracht
  • De Oranje Klas: juf Sevim, juf Amber, juf Melinda en juf Janne
  • De Gele Klas: juf Josefien en juf Tess
  • De Rode Klas: juf Laura, juf Siham, juf Tuba en juf Busra
  • De Blauwe Klas: juf Keltouma, juf Ayse, meester Oussama, juf Samira en juf Abby
  • De Paarse Klas: juf Sherida, juf Leyli en juf Kada
  • De Groene Klas: juf Nienke, juf Dursune, juf Truus en juf Marjan

Overig: meester Arthur (inval en extra ondersteuning), juf Marjan (teamcoach), juf Marianne (taalcoach), juf Paula (vakdocent gym), meester Reinier (conciërge) 

Op PI-school Professor Waterink West zijn ook een schoolpsycholoog, gedragswetenschappers, jeugdhulpverleners en een kinderpsychiater aanwezig.

   

   

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

In geval van ziekte van de leerkracht wordt opvang geregeld. Dit kan ook betekenen dat een andere leerkracht of onderwijsassistent de les overneemt.

Afhankelijk van de situatie worden kinderen verdeeld over andere klassen.

Wanneer er in noodgevallen geen oplossing is, wordt u door ons op de hoogte gesteld en vragen we u uw kind thuis op te vangen.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Vanzelfsprekend voldoen de PI-scholen aan de normen voor de besteding van onderwijstijd die er in Nederland gelden. Voor bepaalde kinderen moeten we van die normen afwijken. Soms komt dat doordat een kind onder schooltijd noodzakelijke behandeling krijgt. Soms ook is een kind nog niet in staat om het aanbod volledig te volgen. Er kan dan besloten worden om de schooltijd tijdelijk in te korten. De intentie is altijd om de onderwijstijd weer op te bouwen zodra dat kan.

Pedagogisch-didactische methodieken:

  • Competentiegericht werken (CGW) en Schoolwide Positive Behavior Support (SWPBS)
  • Activerende Directe Instructie (ADI)
  • Teach Like a Champion
  • Programma Alternatieve Denkstrategieën (PAD)
  • Logo 3000 (taalstimulering bij kleuters)
  • Met Sprongen Vooruit (rekenen)
  • Cultuur, expressieve ontwikkeling, drama, muziek

Overige leerjaren

Toelichting van de school

PI-school Professor Waterink West heeft alleen onderbouwgroepen. 

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De inhoud van het schoolondersteuningsprofiel (SOP) van de school is verwerkt in onze schoolgids. U vindt de informatie uit het schoolondersteuningsprofiel in de volgende paragrafen:

  1. Algemene gegevenskengetallen en ambitie van de school: 1.1 Algemene gegevens, 1.2 Missie en visie en 2.1 Organisatie van het onderwijs;
  2. Gegevens over de basisondersteuning op school, de ondersteuningsstructuur van de school en de rol van ouders: 2.1 Organisatie van het onderwijs (Invulling onderwijstijd), 2.2 Het team, 2.3 Aanbod voor het jonge kind, 2.4 Kwaliteitszorg en schoolplan, 3.2 Veiligheid op school, 4.1 Hoe ouders worden betrokken, 5.1 Vervolgonderwijs en 5.2 Sociale ontwikkeling;
  3. Gegevens over extra ondersteuningsmogelijkheden die de school biedt: 3.1 Extra ondersteuning van leerlingen en 3.3 Samenwerkingspartners.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

De school gaat zich verder professionaliseren in het geven van traumasensitief onderwijs. Hierbij kijken we goed naar de betekenis van het gedrag en de emoties van een kind om het kind te helpen bij het aanleren van ander gedrag. Dit sluit goed aan bij Positive Behavior Support, waarbij we door consequente bekrachtiging van gewenst gedrag nieuwe vaardigheden aanleren. Ook onderzoeken we mogelijkheden om het didactisch aanbod (met name taal) uit te breiden en te verstevigen. SJSO wordt in de huidige vorm voortgezet; kinderen en gezinnen krijgen ondersteuning op maat waardoor het functioneren van het kind op school (en eventueel ook thuis) vergemakkelijkt en verbeterd wordt.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven