Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Binnen onze school hebben wij ervaring en kennis over het geven van onderwijs aan kinderen
- die de NL taal nog eigen moeten maken
- met gehoor-spraak problemen
- met extra aandachtbehoefte vanwege een stoornis in het autismespectrum
- met dyslexie (of meer tijd nodig voor het leren lezen), dyscalculie en NLD
Wij gaan in gesprek met ouders wanneer hun kind bijzonder onderwijs behoeft en zullen per kind en situatie een grondige afweging maken of wij dat aan het kind kunnen bieden. Daarbij houden we de schoolontwikkeling goed in het vizier.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De ambitie is om nog meer inclusief onderwijs te gaan bieden.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.