Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De school heeft twee gebouwen; een gebouw voor drie groepen 1-2 en een hoofdgebouw voor de groepen 3 t/m 8. De school telt ongeveer 225 leerlingen en ruim 20 vaste medewerkers. Daarnaast werken wij met een aantal vakdocenten samen (Zie kopje "het team").
Veel leerkrachten hebben zich gespecialiseerd in één of meerdere vakgebieden en zijn aanvoerder van een onderwijskundige werkgroep.
Dit betreft de volgende gebieden;
Christelijke Identiteit, Vreedzame School, Taal, lezen, Rekenen, Wereldoriëntatie, ICT, Kunst en Cultuur.
Wij kennen op school geen strikte maximale groepsgrootte. Het streven is om groepen niet groter te maken dan 28 leerlingen. Een belangrijk uitganspunt is de belastbaarheid van een groep. Deze wordt bepaald door de volgende factoren:
- de grootte van de pedagogische en didactische zorgvraag
- de sociale verhoudingen binnen de groep
- het aantal leerlingen in de groep.
Voor meer informatie over onze organisatiestructuur, ons team, onze onderwijsassistentes, de medezeggenschapsraad, de oudercommissie en onderwijsgroep Amstelland verwijzen we naar onze website:
Lezen: technisch lezen en begrijpend lezen
Taal: taal en spelling
kunstzinnige oriëntatie : beeldende vorming en muziek
Zelfstandig werken: deels verwerking rekenen, taal, spelling etc.
Deze samenvatting moeten we nog schrijvenToekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Thema's die ons blijvend zullen uitdagen:
- het omgaan met meertaligheid en diversiteit.
- burgerschapsvorming
- optimaliseren passend onderwijs in brede zin.
Kinderopvangorganisatie Jillz is deels gehuisvest in ons gebouw.
Daarnaast maakt ook BSO Kindzijn een aantal middagen in de week gebruik van één van onze lokalen.