Montessori Basisschool Pallas Athene

Heinsiuslaan 1 3818 JE Amersfoort

Schoolfoto van Montessori Basisschool Pallas Athene

Het team

Toelichting van de school

OBA: Swaan Janssen (ma tm vr)

OBB: Christel de Jong (ma, di en woe) en Gaby Hartmans (do en vrij)

OBC: Yvonne Schrijer (ma) en Marcella Donders (di-wo-do-vr)

OBD: Daphne Bree ( ma, di, do en vrij) en Gaby Hartmans ( woe)

MBA: Marieke Oosterling (ma-di-wo) en Evelien Rooding (do-vr)

MBB: Nienke de Jong (ma-di-wo) en Hester van Toledo (wo-do-vr)

MBC: Leonie Pentenga (ma en di ) en Pauline Hilderink (wo, do en vrij)

MBD: Austin Eisinger (ma tm vr) na de kerstvakantie ivm met zwangerschapsverlof Hotze Visser ma en di - Ritske Kars woe, do en vrij

BBA: Petra Mulder (ma en di) en Gery Dilling (woe, do en vr) 

BBB: Hanneke Sanderse (ma-di-vr) en Petra Mulder (wo-do)

BBC: Bert Mensert (ma tm vr)

BBD: Bert Groothedde (ma tm vr)

Onderwijsondersteuning: Marieke Koudstaal en Rick Hondeveld

Intern begeleider en intern contactpersoon: Eline van der Pol en Alida Evers

Administratie: Jet Berens

Onderwijsadviseur: Doreen Rambags ( di en do)

Directie: Vincent van Dam (ad) ( ma, di, do en vrij)


Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Wanneer een leerkracht uitvalt, door bijvoorbeeld ziekte, dan worden in eerste instantie eigen invallers ingezet. Wanneer deze niet beschikbaar zijn, dan zullen wij invallers uit de invalpool benaderen. Indien nodig en mogelijk zullen wij eigen collega's vragen meer te werken. In het uiterste geval zullen wij u berichten dat wij geen les kunnen geven aan uw kind op school en vragen u uw zoon of dochter thuis aan een thuiswerkpakket te laten werken.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Wij werken met heterogene groepen zoals gebruikelijk binnen het montessorionderwijs en noemen dit bouwen.

Onze onderbouw bestaat uit 4 groepen 1/2. De middenbouw omvat 4 groepen 3/4/5 en de bovenbouw bestaat uit 4 groepen 6/7/8.

Omdat wij met een 3-jarensysteem werken, is elk kind een keer de jongste, de middelste en oudste in de klas. Kinderen werken op verschillende plekken, bijvoorbeeld: op een kleedje op de grond, in tafelgroepen of op leerplekken in de school. Er wordt een mix aan onderwijs aangeboden waardoor kinderen individueel aan het werk zijn, met alleen leeftijdgenoten, een opdracht krijgen of met verschillende leeftijden tegelijk aan het werk gaan.

Soms kunnen wij afwijken van het het 3-jarensysteem omdat de schoolorganisatie hier om vraagt. Dit heeft echter niet onze voorkeur.

Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Ook voor de onderbouw geldt dat wij werken met individueel aanbod. Dit betekent dat wij werktijden gedurende de dag kennen waarbinnen kinderen werken aan vakken als voorbereidend taal, rekenen, lezen en kosmische vakken. Afhankelijk van het werkje en de leerbehoefte is een leerling wat langer of korter bezig met een specifieke taak. 

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Binnen ons montessorionderwijs werken wij met individueel aanbod. Dit betekent dat wij werktijden gedurende de dag kennen waarbinnen kinderen werken aan vakken als taal, rekenen, lezen en kosmische vakken. Afhankelijk van het werkje en de leerbehoefte is een leerling wat langer of korter bezig met een specifieke taak.

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De kinderen van onze school stromen merendeels uit naar havo/vwo. Dit betekent dat wij een verrijkt en verbreed basisprogramma moeten aanbieden. Vanzelfsprekend wordt ook rekening gehouden met leerlingen die een andere leerbehoefte hebben. Wij hebben de ondersteuning voor leerlingen beschreven in ons zorgplan. Het zorgplan beschrijft de zorgniveaus die wij hanteren en de stappen die genomen worden wanneer ontwikkelen extra aandacht nodig heeft. 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Zie schoolplan 2023-2027

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven