Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Creatieve ontwikkeling & kunst- en cultuureducatie
In alle groepen wordt aandacht geschonken aan muziek, muziekinstrumenten en zingen. Er wordt ook regelmatig een voorstelling, museum of film bezocht. De kinderen leren kijken naar kunst, leren vaardigheden en technieken aan en leren kijken naar hun eigen beeldvorming. Op woensdagmiddag werken de groepen 3 en 4 groepsdoorbrekend en op vrijdagmiddag de groepen 5 tot en met 8. Op die momenten werken zij in een ateliervorm. Hierbij wordt er gewerkt in kleinere groepen en is er tijd en aandacht voor brede talentontwikkeling zoals: muziek, dans, tekenen, beeldhouwen, techniek, etc. In de groepen 1 en 2 hebben we ervoor gekozen de kinderen in de veiligheid van hun eigen groep lessen te geven op het gebied van beeldende vorming, dans, muziek en drama. De Wonderboom werkt samen met verschillende externe partners zoals Scholen in de Kunst. Ook maken we graag gebruik van het aanbod van ouders die een onderdeel van een atelier willen verzorgen.
0Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Op dit moment zijn we tevreden met de balans tussen onderwijs en zorg.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.