Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de groepen 1 en 2 vinden activiteiten plaats die vakoverstijgend zijn. Om die reden is het lastig om precies aan te geven hoeveel tijd er per vakgebied wekelijks aangeboden wordt. In de groepen 1/2 wordt uw kind op spelende wijze uitgedaagd en gestimuleerd in de ontwikkeling, omdat wij groei en ontwikkeling willen voor ieder kind.
Ten aanzien van de besteding van het aantal uren onderwijstijd, willen we opmerken dat bovenstaand schema een indicatie is van de te besteden tijd per week. De leerkrachten maken hier beredeneerde keuzes in, teneinde de onderwijstijd optimaal te benutten.
Een schoolondersteuningsprofiel (SOP) is een omschrijving van de basis- en extra ondersteuning die een individuele school binnen een samenwerkingsverband kan bieden. Het SOP maakt duidelijk of en waarin de school zich specialiseert (de extra ondersteuning). De Malelande is een smalle zorgschool die in staat is om gedifferentieerd onderwijs te geven op het gebied van niveau, oplossingsmethode, hoeveelheid en tempo binnen een groep. Zowel minder- als meerbegaafde leerlingen bieden wij onderwijs. Indien nodig maken we gebruik van aanvullend onderwijs in de vorm van externe plusklassen. Mocht een leerling binnen zijn schoolloopbaan tegen de grenzen op het gebied van cognitie en/of gedrag aanlopen, dan zullen we samen met ouders en het Samenwerkingsverband de Eem kijken welke mogelijkheden er zijn. Het schoolondersteuningsprofiel is hier boven te vinden en staat tevens op onze website.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In de komende jaren zullen we ons aanbod aan meer- en hoogbegaafde leerlingen verder vormgeven. Daarbij is onze doelstelling dat leerlingen niet meer naar externe locaties hoeven te gaan om te voorzien in hun specifieke leerbehoeften.
We werken samen met de peuterschool van Partou, welke inpandig gehuisvest is. Waar mogelijk sluiten zij aan bij de thema's in de onderbouw van onze school.
Partou biedt een VVE programma aan de peuters die dat nodig hebben. Wanneer een peuter de overstap maakt naar de basisschool en wij de ontvangende partij zijn, dan vindt er een zogenaamde warme overdracht plaats.