Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
In het schooljaar 2015-2016 zijn wij overgestapt naar gelijke schooltijden voor alle leerlingen, in het schooljaar 2017-2018 zijn wij gestart met het vijf gelijke dagen model.
GGD en schoolarts
De afdeling jeugdgezondheidszorg van de GGD werkt preventief aan een gezonde groei en ontwikkeling van jeugdigen van 0 tot 18 jaar. Daarom onderzoekt de GGD alle kinderen op verschillende leeftijden om zodoende mogelijke problemen in het opgroeien tijdig te signaleren. Indien er problemen zijn dan helpt de GGD de juiste weg te bewandelen voor hulp en ondersteuning. Aan elke school is een jeugdgezondheidszorgteam van de GGD verbonden. U krijgt van de GGD bericht als uw kind aan de beurt is voor een onderzoek. De standaard preventieve onderzoeken vinden plaats op school. In principe is het eerste onderzoek in de basisschoolleeftijd in groep 2, daarna in groep 7. Na het onderzoek worden ouders schriftelijk geïnformeerd over de bevindingen.
Wilt u zelf contact zoeken met de jeugdgezondheidszorg omdat u een vraag heeft of omdat u zich zorgen maakt over uw kind? U kunt hen bereiken op werkdagen van 8.00-17.00 uur via 033-4600046, of via
jeugdgezondheidszorg@ggdru.nlProtocol medisch handelen
Leerkrachten op school worden regelmatig geconfronteerd met leerlingen die klagen over pijn die meestal met eenvoudige middelen te verhelpen is, zoals hoofdpijn, buikpijn, oorpijn of pijn door een insectenbeet. Daarnaast krijgen leerkrachten in toenemende mate het verzoek van ouders of verzorgers om hun kinderen door de arts voorgeschreven medicatie toe te dienen. En steeds vaker wordt er werkelijk medisch handelen van leerkrachten verwacht zoals het geven van sondevoeding, toedienen van een injectie, het prikken van een bloedsuiker en dergelijke. Met de komst van Passend onderwijs is het duidelijk dat basisscholen meer met deze vragen te maken krijgen. Maar leerkrachten zijn niet bevoegd om medische handelingen te verrichten. KPOA heeft daarom een protocol gepubliceerd op de website waarin we hebben vastgelegd wat wel en wat niet onder de verantwoordelijkheid van leerkrachten valt, tevens geeft het protocol handvaten voor het maken en vastleggen van afspraken met ouders over medische handelingen in de school. Het protocol ‘medisch handelen’ is te lezen via de website van KPOA.