Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de onderbouw zijn taal, lezen en rekenen de hoofdvakken in de dag. In de bovenbouw zijn deze vakken gedeeltelijk verweven in bijvoorbeeld de wereld oriënterende vakken.
Het spelend, ontdekkend, ontwerpend en onderzoekend leren is ook vakoverstijgend, deze manier van leren wordt ook ingezet bij de andere vakken.Onze keus om Engels te starten in de middenbouw is een weloverwogen. De verschillende onderzoeken laten zien dat er geen aantoonbare meerwaarde is om eerder te starten. Voor sommige kinderen kan het zelfs de verwerving van de Nederlandse taal in de weg zitten.
Wij houden nauw contact met het voortgezet onderwijs. Onze leerlingen hebben een goede aansluiting voor het vak Engels op het voortgezet onderwijs, ook op tweetalig onderwijs.
De St. Joris heeft één Intern Begeleider die 6 dagdelen beschikbaar is.
We hebben een taalspecialist, een specialist jonge kind, twee specialisten begaafdheid en meerdere gedragsspecialisten in het team. Die kunnen waar nodig en gewenst ondersteunen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Zie schoolondersteuningsplan hierboven
Wij werken samen met alle verschillende organisaties waar kinderen hun eerste jaren opvang hebben gehad. De samenwerking bestaat uit een warme overdracht en eventuele gesprekken over algemene zaken die ons of de oraganisatie voor kinderopvang opvallen en waarin we samen kunnen optrekken.