Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op Kon-Tiki werken we met heterogene groepen in de kleutergroepen. Ze ervaren hoe het is om de oudste of de jongste te zijn. Ze kunnen zich aan elkaar optrekken en ze leren er ook van om dingen aan elkaar uit te leggen. Vanaf groep 3 streven we ernaar om met homogene groepen te werken. Leerkrachten zijn zo in staat om meer tijd en aandacht te geven aan instructie en specifieke begeleiding. Vanwege de groei van de school en de leeftijdsopbouw moeten we hier soms van afwijken.
Voor de leerkrachten die geen gymbevoegdheid hebben is er een bevoegd gymdocent ingehuurd. Elke groep krijgt daarnaast een aantal muzieklessen van een bevoegd muziekdocente.
Bij de kleutergroepen is er heel veel onderwijstijd gericht op taal, het is daarom lastig om dit exact in uren weer te geven. De hele dag door wordt er voornamelijk aan taal gewerkt door middel van liedjes, voorlezen, voordoen, spel- en leeractiviteiten. Daarnaast zijn er natuurlijk hele gerichte taalinstructies.
Uiteraard zijn er nog meer vakken die aangeboden worden, maar de tijd die daaraan besteed wordt kan wat fluctueren afhankelijk van een thema.
Wij zijn een reguliere basisschool, er wordt standaard lesgegeven in drie niveaus. We zijn in staat om de basisondersteuning te bieden mede door de inzet van een fulltime onderwijsassistent.
We hebben een HB specialist die één dag per week de leerkrachten ondersteunt in de aanpak van meerbegaafde kinderen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Kon-Tiki is aan het onderzoeken of een gediplomeerde specialist voor Motorische en lichamelijke ontwikkeling in de onderbouw noodzakelijk is.
Binnen het gebouw "De Bron" is ook Partou (kinderopvang, voor- en naschoolse opvang) gevestigd.