P.C. basisschool Gabrie Mehenschool

Dopheide 34 3823 HL Amersfoort

  • Schoolfoto van P.C. basisschool Gabrie Mehenschool
  • Schoolfoto van P.C. basisschool Gabrie Mehenschool
  • Schoolfoto van P.C. basisschool Gabrie Mehenschool
  • Schoolfoto van P.C. basisschool Gabrie Mehenschool

Het team

Toelichting van de school

Naast een vakleerkracht gym is er bij ons op school een intern begeleider, eventmanager, cultuurcoördinator, hb-specialist, I-coach, schoolopleider, gezonde school coördinator en een rekenspecialist/coördinator. 

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Onze stichting werkt nauw samen met Transvita en de invalpool PiO. Bij langdurig verlof wordt Transvita ingeschakeld. Medewerkers van Transvita hebben een vast contract binnen één van de samenwerkende stichtingen en zijn dus gemakkelijk inzetbaar voor een langere periode. Wanneer een leerkracht kort verlof heeft, bijvoorbeeld in verband met ziekte, een huwelijk of overlijden, dan schakelen wij de invalpool PiO in. Zij kunnen op korte termijn aangeven of zij voor deze korte tijd een vervanger op onze school kunnen aanstellen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

In ons Zorgplan beschrijven we hoe we ervoor zorgen dat ieder kind op onze school het bij hem of haar passende onderwijs krijgt. Passend onderwijs geven kunnen we niet alleen, daarvoor werken we samen met andere scholen in Amersfoort en omgeving, in het Samenwerkingsverband de Eem.

Voor kinderen die meer- of hoogbegaafd zijn, is er op onze school een verdiepingsklas. Eens per week volgen zij samen met kinderen van hetzelfde denkniveau onderwijs dat een beroep doet op hun capaciteiten.

Sommige kinderen hebben ondersteuning nodig bij iets dat school niet kan bieden. In sommige gevallen kan de benodigde ondersteuning wel geboden worden door externe instanties, bijvoorbeeld door een remedial teacher. Te denken valt aan een sociale vaardigheidstraining, logopedie, ergotherapie, bepaalde hulp bij dyslexie, enz. We proberen de hulp buiten school en op school op elkaar af te stemmen. 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Ieder jaar stellen wij in het schoolondersteuningsprofiel (SOP) op waar wij op dat moment staan en waar wij naartoe willen groeien. Wij willen steeds meer tegemoet kunnen komen aan de behoeftes, talenten die leerlingen hebben en breiden ons aanbod daardoor uit. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Jonge kinderen leren vooral door te spelen. Via thema’s bieden we de kinderen activiteiten aan die hen helpen een stapje verder te komen in hun ontwikkeling. De thema’s sluiten aan bij de nieuwsgierigheid en leergierigheid van de kinderen. In elk thema krijgen meerdere ontwikkelingsgebieden aandacht, bijvoorbeeld voorbereidend lezen, rekenen, wereldoriëntatie, motoriek en taal waarbij er gewerkt wordt vanuit leerlijnen. Ook de creatieve vakken komen aan bod in de thema’s. In de lokalen en de gangen van onze kleuterafdeling zijn allerlei ‘hoeken’ ingericht waarin de kinderen op hun eigen niveau kunnen spelen en leren. Voor de kinderen die wat meer aankunnen, is er een eigen aanbod. Kleuters spelen twee keer per dag buiten. Bij slecht weer spelen ze in het speellokaal, waar ze ook regelmatig bewegingsonderwijs krijgen.

BLOS biedt buitenschoolse opvang aan bij ons in het gebouw. 

Terug naar boven