Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In ons Zorgplan beschrijven we hoe we ervoor zorgen dat ieder kind op onze school het bij hem of haar passende onderwijs krijgt. Passend onderwijs geven kunnen we niet alleen, daarvoor werken we samen met andere scholen in Amersfoort en omgeving, in het Samenwerkingsverband de Eem.
Voor kinderen die meer- of hoogbegaafd zijn, is er op onze school een verdiepingsklas. Eens per week volgen zij samen met kinderen van hetzelfde denkniveau onderwijs dat een beroep doet op hun capaciteiten.
Sommige kinderen hebben ondersteuning nodig bij iets dat school niet kan bieden. In sommige gevallen kan de benodigde ondersteuning wel geboden worden door externe instanties, bijvoorbeeld door een remedial teacher. Te denken valt aan een sociale vaardigheidstraining, logopedie, ergotherapie, bepaalde hulp bij dyslexie, enz. We proberen de hulp buiten school en op school op elkaar af te stemmen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Ieder jaar stellen wij in het schoolondersteuningsprofiel (SOP) op waar wij op dat moment staan en waar wij naartoe willen groeien. Wij willen steeds meer tegemoet kunnen komen aan de behoeftes, talenten die leerlingen hebben en breiden ons aanbod daardoor uit.
Jonge kinderen leren vooral door te spelen. Via thema’s bieden we de kinderen activiteiten aan die hen helpen een stapje verder te komen in hun ontwikkeling. De thema’s sluiten aan bij de nieuwsgierigheid en leergierigheid van de kinderen. In elk thema krijgen meerdere ontwikkelingsgebieden aandacht, bijvoorbeeld voorbereidend lezen, rekenen, wereldoriëntatie, motoriek en taal waarbij er gewerkt wordt vanuit leerlijnen. Ook de creatieve vakken komen aan bod in de thema’s. In de lokalen en de gangen van onze kleuterafdeling zijn allerlei ‘hoeken’ ingericht waarin de kinderen op hun eigen niveau kunnen spelen en leren. Voor de kinderen die wat meer aankunnen, is er een eigen aanbod. Kleuters spelen twee keer per dag buiten. Bij slecht weer spelen ze in het speellokaal, waar ze ook regelmatig bewegingsonderwijs krijgen.
BLOS biedt buitenschoolse opvang aan bij ons in het gebouw.