Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Wij hebben bij ons op school diverse specialisten:
Taal-en spellingsspecialist
Rekenspecialist
Leesspecialist
Hoog- en meerbegaafdheidsspecialist
Gedragsspecialist
ICT coördinator
VIB (Video-Interactie begeleider) begeleider /co-teacher
Coördinator Kanjertraining
Dyslexiespecialist
Interne Cultuur Coördinator
Interne Coördinator Opleidingen
In de schoolgids 2019-2020 kunt u lezen, hoe de onderwijstijd in de groepen 1 en 2 wordt besteed.
Wij denken in kansen en mogelijkheden en gaan kijken in hoeverre wij een leerling kunnen begeleiden bij ons op school. In het schoolondersteuningsplan is beschreven waar onze kwaliteiten liggen en waar de ontwikkelpunten.
Wij zijn een brede zorgschool, waarbij wij een goede invulling weten te geven aan de groepsdiversiteit die er is binnen een groep. Waar een rijke leeromgeving is en waarin aandacht is voor het onderwijs van de toekomst en waarin leerlingen werken aan hun persoonlijke ontwikkeling (wat wil ik leren en hoe) en zich eigenaar weten van hun eigen leerproces en waarin, naast een basisaanbod van kennis en vaardigheden, ruimte is voor verdieping en verbreding op basis van hun capaciteiten en interesses (talentontwikkeling). Wij hebben veel ervaring met het werken met arrangementen. Wij willen als school een afspiegeling zijn van de maatschappij waarin wij het belangrijk vinden dat kinderen weten, dat wij elkaar nodig hebben en dat verschillen verrijken.
Bij ons op school werken wij in drie aanpakken. Afhankelijk in welke aanpak je werkt, krijg je meer of minder instructie en/of meer of minder verrijkingsstof om te verwerken. Naast de aanpak 3 aanpak (verkorte instructie en verrijkingsstof) hebben wij voor de kinderen die nog meer aan kunnen twee compactlijnen. Voor deze kinderen zal een deel van de reguliere lesstof worden vervangen door moeilijkere verdiepingsstof. We noemen dat het “compacten” van de reguliere lesstof. De kinderen die werken in de compactlijn 2 (leerlingen met een IQ van >130) maken gebruik van de Talentklas 2.0. In deze Talentklas krijgen deze kinderen instructie voor werk wat ze moeten maken in de compactlijn 2 en werken ze aan een project. Er is daarbij aandacht voor de inhoudelijke cognitieve kant maar ook aandacht voor de executieve functies. In de Talentklas 2.0 wordt uitgegaan van de volgende drie pijlers: ·
Leren leren: het ontwikkelen van inzichten en vaardigheden die wezenlijk zijn voor het verwerven en toepassen van kennis ·
Leren denken: het ontwikkelen van het reflecteren op hogere denkvaardigheden. ·
Leren leven: het ontwikkelen van kennis, houding en vaardigheden op het intrapersoonlijke en interpersoonlijke gebied
Naast de begeleiding die wij op school bieden aan de meer- en hoogbegaafde leerling heeft De Bolster ook nog extern samenwerkingsmogelijkheden met andere scholen, te denken valt aan een Masterclass en de plusklas op het VO.