Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Samen met Blos bieden wij dé complete basisschool. We realiseren samen een doorgaande lijn in onderwijs en opvang.
Wij realiseren met elkaar een goed pedagogisch klimaat waarin kinderen zich veilig voelen en omarmd. Uit onderzoek kunnen we leren dat ‘je omarmd voelen’ (= welbevinden) pas plaatsvindt als onze basisbehoeften bevredigd zijn. Daar speelt de school een belangrijke rol in. Om te beginnen moet je zelfvertrouwen hebben. Je moet durven opkomen voor jezelf en in verschillende situaties jezelf durven zijn. Op emotioneel vlak moet je in evenwicht zijn: je kan op een adequate manier omgaan met je gevoelens of met pijnlijke ervaringen. Je straalt tegelijk innerlijke rust en vitaliteit uit. Om je goed te voelen, moet je ook sociaal competent zijn. Je moet in staat zijn het perspectief van de ander in te nemen, intuïtief anderen kunnen begrijpen en hun gedragingen voorspellen. Je moet kunnen communiceren met anderen. Alleen zo kan je succesvol relaties aangaan. Een andere belangrijke competentie is zelfsturing, ondernemingszin: in staat zijn om er het beste van te maken. Je weet wat je wil, stelt jezelf doelen en kan door handelingen en actie je doel bereiken. Daarbij moet je zo goed mogelijk gebruik maken van de beschikbare mogelijkheden (van jezelf of de omgeving).Tot slot is er nog verbondenheid: wie zich verbonden voelt met de anderen, met de samenleving, de materiële wereld en de natuur heeft de beste basis voor een verantwoordelijke, respectvolle en liefdevolle omgang.