Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Voor onze locatie aan de Paladijnenweg (PW) gelden dezelfde schooltijden.
De school wil graag een plek zijn waar kinderen en ook de leerkrachten zich veilig kunnen voelen. De medewerkers in de school doen er alles aan om dit gevoel van veiligheid optimaal te laten zijn. Toch kunnen er zich situaties voordoen waarbij het gevoel van veiligheid er niet is. Denk daarbij aan ernstig pesten, geweld, of (seksuele) intimidatie.
Er is op elke school een interne vertrouwenspersoon die speciaal voor deze situaties is aangesteld en waar u of uw kind mee in contact kan komen. Soms is het lastig om te zien welke weg bij een klacht of opmerking het beste bewandeld kan worden. De interne vertrouwenspersoon kan u daarbij helpen en brengt u zo nodig in contact met de externe vertrouwenspersoon. Zij kan zo nodig helpen bij het formuleren van een klacht. U kunt ook rechtstreeks contact opnemen met de externe vertrouwenspersoon. De externe vertrouwenspersoon bespreekt met u de mogelijkheden en kan ook in overleg met de school proberen maatregelen te treffen waardoor de veiligheid terugkeert.
Sociale onveiligheid door pesten
Als uw kind wordt gepest of u heeft vernomen dat een ander kind wordt gepest, dan kunt u dit melden bij de leerkracht van uw kind. De leerkracht kan dit bespreken met ‘aanspreekpunt pesten’ van onze school (dit is een juf of meester die als taak interne vertrouwenspersoon is). Hij/zij zal de leerkracht adviseren hoe een plan van aanpak te maken. De leerkracht is en blijft het eerste en vaste aanspreekpunt wanneer er sprake is van pesten. Een ‘aanspreekpunt pesten’ komt in beeld wanneer ingezette interventies niet het gewenste resultaat opleveren. Zowel leerlingen als ouders/verzorgers en collega’s kunnen een beroep op hem/haar doen. Hij/zij zal samen met de betreffende leerling(en), de betreffende ouders/verzorgers en de betreffende leerkracht(en) het pestprobleem in kaart brengen en op zoek gaan naar oplossingen.
Wanneer u klachten heeft over pestgedrag kunt u dus allereerst contact opnemen met de eigen leerkracht. Daarna is het mogelijk om contact op te nemen met een interne vertrouwenspersoon en/of met de directeur. Een interne vertrouwenspersoon kan zorgen voor eerste opvang en kan u, indien nodig, doorverwijzen naar de externe vertrouwenspersoon. Zowel ouders als kinderen kunnen een beroep doen op de interne én externe vertrouwenspersoon. Zij zijn verplicht om uw melding of klacht vertrouwelijk te behandelen. Wanneer het niet lukt om gezamenlijk tot een oplossing te komen, dan kunt u zich wenden tot de klachtencommissie.