Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle speciaal onderwijs scholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar verblijfsjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar verblijfsjaar en naar leeftijd. Het verblijfsjaar is het totaal aantal jaren dat de leerling op het speciaal onderwijs zit. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Voor alle leerlingen geldt:
’s Ochtends gaat de deur om 08.20 uur open. Tot die tijd zijn degenen die de leerlingen brengen verantwoordelijk voor de leerlingen.
- Voor de kleine pauze kunnen de leerlingen een zelf meegenomen hapje en drankje nuttigen. Wij gaan ervan uit dat u uw kind gezonde voeding meegeeft naar school. Dus geen frisdrank, energydrank en snoepgoed voor in de ochtendpauze.
- De lunch wordt voor of na de middagpauze in het klaslokaal genuttigd.
- Leerlingen jonger dan 8 jaar (peildatum 31/7) of die 8 worden in het lopende schooljaar, zijn iedere vrijdagmiddag om 12.15 uur vrij.
- De leerlingen hebben ’s ochtends 15 minuten pauze voor het eten, drinken en buitenspelen. ‘s Middags hebben de SO leerlingen in totaal 30 minuten pauze voor het eten, drinken en ontspanning.
- Gemiddeld volgen de SO leerlingen 940 uur onderwijs.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.
Externe contacten
De contacten met de verschillende instellingen, verlopen via Go voor Jeugd of het Jeugd- en Gezinsteams (JGT). Aan de hand van de hulpvraag, bepalen zij (in overleg met alle betrokkenen) welke hulp er nodig is en met welke instanties er contact wordt gelegd. Prisma werkt samen met verschillende instellingen, onder andere:
- Centrum voor Autisme
- Centrum voor Consultatie en Expertise (CCE)
- Go! voor jeugd
- Collega-scholen (o.a. De Duinpieper, De Thermiek, de Ark, Leo Kannerschool, Park College, Praktijkschool, Op Maat, Korte Vliet)
- Gemeenten (Alphen en omringende gemeenten)
- GGD en schoolarts
- Verschillende therapeuten
- GGZ Rivierduinen
- Samenwerkingsverbanden onderwijs
- Mbo Rijnland, ID-college, Hogeschool Marnix, Hogeschool Leiden
- Zorginstellingen zoals Gemiva, Ipse de Bruggen, Philadelphia, Ons Tweede Thuis