Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Elke groep heeft op 't Zonnewiel zijn eigen meester of juf. Soms kan het zijn dat twee collega's een duo vormen. Ze zijn dan op vaste dagen op school. Dat is geeft kinderen en ouders houvast. Daarnaast hebben we op 't Zonnewiel 2 vakleerkrachten.
De vakleerkracht spel- en bewegingsonderwijs is op maandag- en donderdag aanwezig. Hij verzorgt bewegingslessen voor de groepen 3 tot en met 8. Daarnaast organiseert hij de jaarlijkse sportdagen voor de groepen 3 tot en met 8 en zit hij in de werkgroep schoolvoetbal. Ook tijdens de jaarlijkse kampen is hij van de partij.
De vakleerkracht muziek is op maandag- dinsdag- en woensdagochtend aanwezig. Zij verzorgt de muzieklessen voor de groepen 3 tot en met 8. Daarnaast organiseert zij twee keer per jaar een muziekmiddag. Dan verzorgt zij samen met leerlingen van de school een muziekuitvoering voor de andere kinderen van de school. Zij is tevens cultuurcoördinator van de school en als zodanig een spil in alles wat met cultuuronderwijs te maken heeft.
In de kleuterbouw is het volgens ons niet mogelijk om aan te geven hoeveel uur we besteden aan taalvorming. In een goede kleutersituatie ben je hier de hele dag mee bezig. De kleuter is de hele dag spelend bezig maar er wordt wel degelijk hard gewerkt en veel geleerd. In de kring worden activiteiten speels aangeboden. De werksituatie bevat veel spelmomenten. Fantasie, werkelijkheid, sociale momenten lopen door elkaar heen en van al deze momenten leert het kind. Wel is het belangrijk om veel van deze momenten te verwoorden voor het kind, het als het ware bewust te maken van wat het doet. Het kind leert daardoor wat het allemaal al kan en langzaam maar zeker wordt de kleuter meer een 3degroeper en kan het situaties ook niet spelend benaderen. In de kleuterbouw gebeurt dit onbewust en je ziet kleuters ook nog vaak wisselen in spel- en werksituaties. Het ene moment is het kind ‘zakelijk’ bezig het andere moment speelt het weer. Deze ‘zakelijke’ momenten worden steeds langer, de kleuter wordt groter. ’t Zonnewiel is verder van mening dat we ervoor moeten waken om de grote behoefte van een kleuter om te spelen niet in gevaar te brengen door een al teveel schools aanbod.
Alle info hierover kunt u vinden in het document schoolondersteuningsprofiel.