School voor Speciaal Basisonderwijs De Bombardon

Simon van Collemstraat 7 1325 NA Almere

  • Schoolfoto van School voor Speciaal Basisonderwijs De Bombardon
  • Schoolfoto van School voor Speciaal Basisonderwijs De Bombardon
  • Schoolfoto van School voor Speciaal Basisonderwijs De Bombardon
  • Schoolfoto van School voor Speciaal Basisonderwijs De Bombardon
  • Schoolfoto van School voor Speciaal Basisonderwijs De Bombardon

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Op de Bombardon werken we met een zogenaamde "inspring" leerkracht. Deze leerkracht maakt vast onderdeel uit van het Bombardon team. Bij kortdurende afwezigheid kan deze leerkracht de vervanging doen.

Bij langdurig verlof  doet de school een beroep op de invalpool van de ASG. (Driessen)

Het lerarentekort laat zich vanaf dit schooljaar (19-20) ook nadrukkelijk op de Bombardon voelen. In de periode tot de herfstvakantie hebben wij bij diverse groepen met een 4 daagse lesweek moeten werken. Gelukkig is dit vanaf de herfstvakantie niet meer nodig. Het is ons gelukt om de teambezetting weer compleet te krijgen. 

We informeren onze ouders/verzorgers tijdig over de personele bezetting.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Bij de start op onze school bepalen wij de ontwikkelingsmogelijkheden van uw kind. Op basis van deze ontwikkelingsmogelijkheden (ontwikkelingsperspectief) wordt uw kind in een leerlijn geplaatst. Dit ontwikkelingsperspectief geeft aan wat het verwachte uitstroomniveau van uw kind zal zijn. In de oudergesprekken, 2 maal per jaar, bespreken we met u de doelen en de planvorming rond uw kind, zodat u goed op de hoogte blijft van zijn of haar ontwikkeling.

Wij werken op onze school met 3 leerlijnen, de PRO lijn, de BBL/KBL lijn en de TL/HAVO lijn. De leerstof wordt aangeboden op de voor uw kind passende leerlijn.

Onze intern begeleiders coördineren de (onderwijs)zorg rond onze leerlingen. Zij begeleiden de leerkracht bij het samenstellen van het onderwijsaanbod binnen de groep. De Commissie van Begeleiding bepaalt de hoofdstrategie van de leerling. Indien nodig worden de leerlingen voor nader onderzoek verwezen naar andere instanties. (Dit uiteraard in samenspraak met ouders).

In het overleg "leerlingen met extra begeleiding" bepalen we de extra ondersteuning die de kinderen vanuit onderwijs en/of jeugdhulp nodig hebben om op school goede vooruitgang te behalen. In dit overleg worden de plannen uitgezet en de voorgang geëvalueerd.

Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De kleutergroepen op de Bombardon hebben een speciale taakstelling vanuit Passend onderwijs.

Observatie van de onderwijsbehoeften en het vaststellen van de passende ondersteuning is de hoofdvraag.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Dit staat uitgebreid beschreven in het stuk ondersteuningsprofielen van de Bombardon. Ik verwijs u hiernaar.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Terug naar boven