Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het speciaal basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Bij de start op onze school bepalen wij de ontwikkelingsmogelijkheden van uw kind. Op basis van deze ontwikkelingsmogelijkheden (ontwikkelingsperspectief) wordt uw kind in een leerlijn geplaatst. Dit ontwikkelingsperspectief geeft aan wat het verwachte uitstroomniveau van uw kind zal zijn. In de oudergesprekken, 2 maal per jaar, bespreken we met u de doelen en de planvorming rond uw kind, zodat u goed op de hoogte blijft van zijn of haar ontwikkeling.
Wij werken op onze school met 3 leerlijnen, de PRO lijn, de BBL/KBL lijn en de TL/HAVO lijn. De leerstof wordt aangeboden op de voor uw kind passende leerlijn.
Onze intern begeleiders coördineren de (onderwijs)zorg rond onze leerlingen. Zij begeleiden de leerkracht bij het samenstellen van het onderwijsaanbod binnen de groep. De Commissie van Begeleiding bepaalt de hoofdstrategie van de leerling. Indien nodig worden de leerlingen voor nader onderzoek verwezen naar andere instanties. (Dit uiteraard in samenspraak met ouders).
In het overleg "leerlingen met extra begeleiding" bepalen we de extra ondersteuning die de kinderen vanuit onderwijs en/of jeugdhulp nodig hebben om op school goede vooruitgang te behalen. In dit overleg worden de plannen uitgezet en de voorgang geëvalueerd.
De kleutergroepen op de Bombardon hebben een speciale taakstelling vanuit Passend onderwijs.
Observatie van de onderwijsbehoeften en het vaststellen van de passende ondersteuning is de hoofdvraag.
Dit staat uitgebreid beschreven in het stuk ondersteuningsprofielen van de Bombardon. Ik verwijs u hiernaar.