<a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" target="_blank">Achtergrondinformatie</a>" tabindex=0>Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Toelichting van de school
Naast het aanbieden van de basisvaardigheden voor goed taal en rekenonderwijs geven we veel aandacht aan spel en spelen.
Ook leren we de kinderen vaardigheden aan als zelfstandig werken die zij in de midden- en bovenbouw nodig hebben.
Toelichting van de school
We vullen de onderwijstijd voor uw kind zo efficiënt mogelijk in. In de ochtenden ligt het accent op goed reken-, lees- en taalonderwijs. In de middagen staan de deuren open voor meer projectmatig en onderzoekend werken in kleine groepen aan wereld oriëntatie en kunst en cultuur.
Samenvatting ondersteuningsprofiel
Onze school is een middelgrote school waar we veel basisondersteuning aan de kinderen kunnen bieden. Voor kinderen die moeite hebben met lezen hebben we ons leesinterventieprogramma "leeshulp". Voor kinderen die ondersteuning nodig hebben met het uiten van hun gevoel en hun gedrag bieden we "rots en water" aan. Voor kinderen die meer dan de aangeboden leerstof aankunnen bieden we extra uitdaging in de Duiventil. Ook hebben we een speciale groep in school, de zg. structuurgroep voor kinderen in de jaargroepen 4 t/m 7 die extra ondersteuning nodig hebben op het gebied van structuur en sociale interventies. Voor deze groep is een speciale toeleidingsprocedure.