Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Naast het aanbieden van de basisvaardigheden voor goed taal en rekenonderwijs geven we veel aandacht aan spel en spelen.
Ook leren we de kinderen vaardigheden aan als zelfstandig werken die zij in de midden- en bovenbouw nodig hebben.
We vullen de onderwijstijd voor uw kind zo efficiënt mogelijk in. In de ochtenden ligt het accent op reken-, lees- en taalonderwijs. In de middagen staan de deuren open voor meer projectmatig en onderzoekend werken in kleine groepen aan wereldoriëntatie, kunst en cultuur.
Onze school is een middelgrote school waar we veel basisondersteuning aan de kinderen kunnen bieden.
Voor kinderen die moeite hebben met lezen hebben we ons leesinterventieprogramma "leeshulp".
Kinderen die ondersteuning nodig hebben met het uiten van hun gevoel en hun gedrag bieden we "rots en water" aan.
De kinderen die meer dan de aangeboden leerstof aankunnen, bieden we extra uitdaging in de Duiventil.
Ook hebben we de Toolkids klas, waar kinderen naartoe gaan die moeite hebben met het formele rekenen en bij wie de motivatie m.b.t. het reken laag is. In deze klas gaan de kinderen vooral praktisch aan de slag met dagelijks rekenen. In school hebben we ook een speciale Groep In School, de zo genaamde structuurgroep (GIS). Dit is een stedelijk arrangement, speciaal voor leerlingen uit groep 5 t/m 8 met internaliserende problematiek die behoefte hebben aan een prikkelarme omgeving, een kleine groep, korte, individuele instructies en aan een gespecialiseerde leerkracht. Voor deze groep is een speciale toeleidingsprocedure.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school ontwikkelt zich vanuit het leerstofjaarklassensysteem naar een meer thematische werkwijze waarin we recht willen doen aan de ontwikkelingsvragen en ondersteuningsbehoefte van de kinderen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.