Shri Ganesha School

Regentesseweg 1 1312 AA Almere

Schoolfoto van Shri Ganesha School

Het team

Toelichting van de school

Op de Shri Ganesha School wordt yoga, dharma en Hindi door vakleerkrachten gegeven. 


Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Wij zijn een kleine school met een zeer gemotiveerd samenwerkend team met een laag ziekteverzuim. Afwezigheid van leerkrachten hebben we tot op heden samen opgelost, met als doel geen kinderen naar huis te sturen. In onze kwaliteitskaart 'wat te doen bij leerkracht absentie', beschrijven we scenario's om het onderwijs door te laten gaan zonder dat we kinderen naar huis moeten sturen. Leerkrachten zijn op de hoogte van deze scenario's en weten wat er van hen wordt gevraagd. Zo zijn we altijd goed voorbereid en staan we als team samen sterk. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen
  • Combinatiegroepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Binnen de kleutergroepen werken wij spelenderwijs aan de sociaal emotionele, reken- en taalontwikkeling. Wij gaan uit van het spelend leren en werken in combinatieklassen van groep 0, 1 en 2 leerlingen. 

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Binnen het domein taal, leggen wij de nadruk op het versterken van woordenschat, middels extra methodes en het NT2 maatjesproject. Daarnaast hebben we ons onderwijs gethematiseerd en integreren we taal en andere vakken zoveel mogelijk met elkaar. Hiervoor gebruiken wij de methode Faqta. Uit onderzoek blijkt namelijk dat het versterken van woordenschat en het integreren van taal in andere vakken, bijdraagt aan de opbrengsten op alle domeinen. 

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Binnen de SHON scholen wordt gewerkt met het stelsel van kwaliteitszorg. Dit wil zeggen dat we leerlingen volgen middels het leerlingvolgsysteem, analyseren wat er nog niet goed gaat of beter kan en daarvoor plannen opstellen. In deze plannen worden doelen beschreven waar de leerling de komende periode aan gaat werken. Het werken aan deze doelen vindt plaats tijdens de Onderwijs Op Maat tijd. Dit zijn momenten in het rooster waar elk kind werkt aan doelen uit zijn of haar eigen leerplan.

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Om de leerresultaten voor begrijpend lezen en rekenen te verhogen is taal een belangrijke spil. De komende jaren willen we het aanbod op taal versterken door extra woordenschat (schoolbreed) aan te bieden, het hele team NT2 specialist te maken en door het onderwijs te thematiseren. Dit laatste maakt dat we wereldoriëntatie, burgerschap, lezen en taal zoveel mogelijk laten integreren binnen ons onderwijs.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven