Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In de groepen 1/2 werken wij in cominatie groepen op een ontwikkelings gerichte manier. Dit houdt in dat de kinderen werken aan dezelfde doelen, maar dat de manier waarop dit gebeurd kan verschillen per groep. Vanaf de groepen 3 werken wij methodisch. Wij doen ons uiterste best om vanaf de groepen 3 homogene jaargroepen te formeren, echter het kan voorkomen dat er noodgedwongen een combinatiegroep gemaakt wordt.
Op het Meesterwerk is een intern begeleiders werkzaam. De interne begeleider organiseren 2x per jaar groepsbesprekingen waarbij de groepsplannen geëvalueerd worden. Hiernaast worden er leerlingbesprekingen georganiseerd, die ook 2x per jaar worden ingeroosterd. Hierbij is er vooral aandacht voor de analyse van ‘zorg’-leerlingen en worden de vorderingen van deze leerlingen besproken. (Deze gesprekken worden alleen georganiseerd als er leerlingen te bespreken zijn, maar op dit moment vervalt de afspraak zelden). Soms neemt de leerkracht het initiatief voor een leerlingbespreking, soms de interne begeleider.
Voor leerlingen van wie verwacht wordt dat zij de einddoelen van groep acht niet zullen halen, wordt een onderwijsperspectief (OPP) opgesteld. Met behulp van het OPP wordt ernaar gestreefd om aan de specifieke onderwijsbehoeften van de betreffende leerling tegemoet te komen.
Door een nauwgezette signalering in de onderbouwgroepen, gebeurt het nauwelijks nog dat leerlingen pas op latere leeftijd een OPP krijgen. Tegelijkertijd pogen we d.m.v. convergente differentiatie de leerlingen binnen het programma houden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
nvt.