Basisschool St Egbertus

Arendsboerweg 5 7601 BA Almelo

Schoolfoto van Basisschool St Egbertus

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Indien een leraar ziek is wordt er via de vervangingspool een invalleerkracht ingepland. De invalleerkrachten in deze pool zijn zorgvuldig geselecteerd en worden door de scholen waar ze invallen begeleid en beoordeeld. Als er geen vervanger is voor de afwezige leraar wordt bekeken of er binnen de school een passende oplossing gevonden kan worden. Groepen kunnen worden samengevoegd of een collega-teamlid neemt de groep over.  Indien de vervanging niet geregeld kan worden zal een groep de volgende dag, voor ten hoogste twee dagen achtereen thuis moeten blijven. Na twee dagen blijft dan een andere groep thuis. Ouders krijgen een dag van tevoren bericht over hoe de zaken geregeld zijn.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

De St. Egbertusschool werkt handelingsgericht en opbrengstgericht. Dat betekent dat we het kind uitdagen al zijn mogelijkheden zo goed mogelijk te ontwikkelen. Om er zeker van te zijn dat onze kinderen zich goed ontwikkelen, houden we regelmatig een vinger aan de pols. We volgen op meerdere momenten in het schooljaar de resultaten voor de verschillende vakgebieden. Dit doen we op verschillende niveaus: het niveau van de individuele leerling, de groep en de hele school. We gebruiken daarvoor het leerlingvolgsysteem Parnassys . Tijdens de zogenaamde groeps- en leerling besprekingen bespreken we met ons team of onze leerlingen of groepen zich ook op een goede manier ontwikkelen. Als we niet tevreden zijn over de ontwikkeling van onze leerlingen of groepen passen wij het onderwijs aan. Waar dit zinvol en mogelijk is vergelijken we de ontwikkeling van onze leerlingen met de leerlingen van andere scholen binnen Varietas en ook landelijk.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Onze school is een VVE locatie. Dit betekent dat we meer onderwijstijd besteden aan taal. We werken bij de kleuters met LOGO3000 en Piramide. Het aanbieden van de woorden biedt een goede basis voor groep 3 t/m 8.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Leerlingen moeten een totaal aantal uren over 8 jaar maken: 7240 (minimaal 940 uur op jaarbasis).

Schooltijden: Groep 1 t/m 8 gaat van maandag t/m vrijdag van 8:30 uur tot 14:00 uur naar school (continurooster).

De ochtend- en middagpauze zijn in verband met de grootte van onze school verdeeld in een tweetal blokken van een kwartier. 's Middags wordt er in de klas onder begeleiding van de leraar een kwartier geluncht. De leerlingen hebben ervoor of erna een kwartier pauze.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Close reading: wij hebben hier teambreed een opleiding voor gevolgd om het begrijpend lezen te verbeteren.

Met sprongen vooruit: alle leerkrachten zijn hierin geschoold en zetten dit in om het automatiseren te verbeteren.

Inzet van Bouw in groep 2 en 3 (voorbereidend en aanvankelijk lezen)

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Doorgaande lijn peuteropvang basisschool

Om het beste uit kinderen te halen is een ononderbroken ontwikkeling van essentieel belang. Peuteropvang en basisschool moeten daarom zoveel mogelijk op elkaar aansluiten, zodat kinderen met een goede startkwalificatie de basisschool kunnen verlaten. Om dit te bereiken is er tussen de peuteropvang en de basisschool een goede samenwerking.

Zowel de peuteropvang als de basisschool werken met de methode Piramide Digitaal en de daarbij behorende materialen. Er is dus sprake van een doorgaande lijn tussen peuteropvang en basisschool.

De jaarplanning wordt op elkaar afgestemd, zodat er tegelijkertijd aan dezelfde thema's wordt gewerkt en er gezamenlijke activiteiten kunnen worden georganiseerd.

Terug naar boven