Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De gegeven onderwijstijd is een indicatie. We kijken op De Wereldboom wat een leerling en/of wat een groep nodig heeft. Voorbeeld: In de praktijk zou dit kunnen betekenen dat de leerlingen een half uur extra taal krijgen aangeboden.
Op De Wereldboom bieden we elk kind planmatig, boeiend en betekenisvol onderwijs. Wij vinden dat elk kind recht heeft op kwalitatief, goied onderwijs. Ook de kinderen die om welke reden dan ook extra ondersteuning nodig hebben. Door de invoering van het Passend Onderwijs kunnen meer kinderen naar het reguliere onderwijs. Dat betekent dat we als school extra zijn gaan investeren in kinderen die extra ondersteuning behoeven. We zorgen voor korte lijntjes met ouders omtrent het passend aanbieden van onderwijs. Mocht blijken dat de ingezette interventies en zorgverlening toch ontoereikend zijn voor een goede ontwikkeling van uw kind, dan zoeken we samen met u naar een passend aanbod op een andere school. Er wordt niets zonder uw toestemming gedaan. Dit kenmerkt ook ons partnerschap. Samen willen wij het beste voor uw kind. Bij de aanmelding en de daaropvolgend intakegesprek wordt samen met u besproken wat de (onderwijs- en zorg)behoeften van uw kind zijn. We kunnen als school dan al vanaf de eerste dag hier op inspelen.
Door het Passend onderwijs heeft de Wereldboom afgelopen jaren veel ervaring opgedaan met specifieke (onderwijs- en zorg)behoeften:
- Autisme verwante stoornissen
- ADD
- ADHD
- Dyslexie/dyscalculie
- Gilles de La Tourette
- Taalontwikkelingsstoornis (TOS)
- meer- en hoogbegaafdheid
- Lichamelijke en verstandelijke beperking.
Per leerling kijken we op De Wereldboom hoe we de zorg en/of we de zorg kunnen bieden. Het belang van uw kind staat voorop.
Peuteropvang Bosrijk en De Wereldboom werken samen
Peuteropvang Bosrijk is gevestigd in ons gebouw.
We hebben dagelijks contact met de peuteropvang, zodat we voor de kinderen vanaf 2 jaar een zo goed mogelijk doorgaande lijn kunnen bieden en daarmee dus de best mogelijke basis en ontwikkeling kunnen bieden. Als de kinderen vier jaar zijn en naar de basisschool moeten is de overgang niet meer zo lastig, omdat er al verschillende activiteiten tussen de peuters en groep 1 zijn geweest, ze de leerlingen en leerkrachten van De Wereldboom kennen en het gebouw. Het geeft de kinderen een veilig en vertrouwd gevoel, omdat ze de school al kennen. Wilt u meer informatie over de peuteropvang dan kunt u zich wenden tot de directie van de school of de locatiemanager van de peuteropvang Bosrijk.