Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Naast onze vakdocent bewegingsonderwijs hebben wij verschillende leerkrachten met een eigen specialiteit. Zo werken in ons team met een:
- leescoördinator
- rekencoördinator
- thema- en cultuurcoördinator
- coördinator voor het jonge kind
- gedragsspecialist /kindercoach en
- vertrouwenspersoon
- orthopedagoog
In onze kleutergroepen wordt er thematisch gewerkt. De belangrijkste kernactiviteiten zijn: spel en motorische activiteiten, constructieve en beeldende activiteiten, gespreksactiviteiten, lees-schrijfactiviteiten en reken/wiskundige activiteiten. Thema’s kunnen per groep of bouw verschillen. De leerlijnen van de methodes staan centraal binnen onze onderwijsleersituatie. Deze benadering wordt gecombineerd met een kindgerichte aanpak. Dit betekent dat we rekening houden met de talenten, belangstelling, ervaringen, tempo en motivatie van kinderen.
Onze school werkt met het vijf-gelijke dagen model. Dit betekent dat alle kinderen van maandag tot en met vrijdag van 8.30 tot 14.00 uur naar school gaan. Het gaat om 5 uur les per dag à 25 uur les per week à 940 lesuren per schooljaar. Iedere groep heeft een eigen lesrooster waarin de verdeling van de uren staat vermeld. Dit is terug te vinden in de klassenmap van de groep. We kijken daarbij naar wat een kind of een groep nodig heeft. Is een groep goed in rekenen, maar minder goed in begrijpend lezen? Dan passen we ons rooster daarop aan.
In schooljaar 2023-2024 staat Rekenen als aandachtsgebied op de agenda. Is de manier waarop wij rekenen geven nog kloppend bij de laatste inzichten en onderzoeken? En wat betekent dit voor de verschillende instructieniveaus die we in de groep hebben?
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.