Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Team 2023-2024
Directie: Talitha van Iterson
Interne begeleiding: Esther van Tellingen
Administratie: Nicole Wijk & Myvan Huynh
ICT: Yvon Swinkels
Vakleerkracht gym
Plusklas: Marrit de Veer
Groepsleerkrachten:
Groep 1/2A : juf Dianne van Veen & Marlène Duperrex
Groep 1/2B : juf Susanne Kaag
Groep 3 : juf Chantal Molenaar & Yvon Swinkels
Groep 4 : juf Kristel Termaat & Irma Lakeman
Groep 5A : juf Ilse Laan
Groep 5B : Juf Olivia Kleijwegt & Amy Warmer
Groep 6 : juf Nicole Spijkstra
Groep 7A : juf Pascalle van den Broek & Irma Lakeman
Groep 7/8B : meester Ernst De Zorzi
Groep 8 : juf Chantal Kösters & Silvy Nijman
Onderwijsassistenten: juf Robyn Timmer & Zoë Noordemeer-Meijer
De groepsleerkracht volgt dagelijks de ontwikkeling van iedere leerling. Binnen een geheel van maatregelen, coördineert en organiseert de IB-er de zorgbrede activiteiten van de school. Het zorgteam, bestaande uit interne en externe deelnemers heeft een centrale rol. Met ons netwerk verzorgen wij voor alle leerlingen binnen onze school zoveel mogelijk zorg op maat.
Voor zorgleerlingen waarvan wij inschatten mogelijk méér nodig te hebben dan we binnen de basisondersteuning kunnen bieden, stellen we een TOPdossier op. Dit bespreken wij in een MDO (multidisciplinair overleg) met ouders, het zorgteam en eventuele andere betrokkenen.
We werken zoveel mogelijk vanuit de HGW-cyclus (Handelingsgericht werken). We werken met DGO's en GP's (didactische groepsoverzichten en groepsplannen). Aan de hand hiervan verzorgt de leerkracht dagelijks het onderwijs. Dat wat onze school aan kinderen kan bieden zónder extra ondersteuning van buiten valt onder de basis- en lichte ondersteuning. Het kan zijn dat het antwoord op sommige ondersteuningsvragen buiten het bereik van onze school ligt. Analyse, eerlijkheid en helderheid zijn belangrijk om de grens te kunnen bepalen.
Aan een beperkte groep kinderen kunnen wij geen antwoord op hun onderwijsbehoefte bieden. Wij denken hierbij aan:
- Zwaar slechtziende, blinde kinderen
- Kinderen met grote taalachterstand welke niet door gangbare begeleidingsvormen tot resultaat zal leiden.
- Zware slechthorendheid/doofheid i.c.m. spraak/taalproblemen.
- Lage verstandelijke vermogens/syndroom van Down*
- Gewetenloos handelende kinderen, extreem agressief gedrag.
- Kinderen met dusdanige lichamelijke beperkingen welke niet door gangbare hulpmiddelen en/of instanties met succes ondersteund kunnen worden.
- Kinderen met meervoudige zware problematieken.
- Noodzakelijk medisch handelen welke niet op of door school verzorgd kan worden.
- Wanneer er structurele 1 op 1 begeleiding nodig is.
- Wanneer het medisch handelen zoveel aandacht vraagt onder schooltijd, dat de leerling hiaten gaat oplopen in de stof.
*Afhankelijk van de ondersteuningsbehoefte.
Verder zijn er nog groepsfactoren, leerkrachtfactoren, teamfactoren en de thuissituatie die een rol spelen. Het volledige Schoolondersteuningsprofiel is in te zien bij de directie.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.