Sinnehonk

Van Sminiaweg 114 B 9064 KH Aldtsjerk

  • Op de foto ziet u de noordzijde van de school. Dit is de grote hal waar de kleuters gymnastiek lessen krijgen met klein en groot materiaal.
  • Schoolfoto van Sinnehonk
  • Schoolfoto van Sinnehonk
  • Schoolfoto van Sinnehonk
  • Schoolfoto van Sinnehonk

Het team

Toelichting van de school

 

De leeftijdsopbouw is als volgt:

- 25-30 0 leerkracht en 0 onderwijsassistent

- 30-40 1 intern begeleider

- 40-50 2 leerkrachten

- 50-60 2 leerkrachten, 

- 60+ 1 leerkracht, 1 adjunct-directeur en 1 onderhoudsmedewerker

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Ook een leerkracht is weleens ziek of om een of andere reden afwezig. Dan lossen we het op binnen het team of we regelen vervanging. Binnen Adenium zijn er invalkrachten ingeschreven die we kunnen benaderen om te komen invallen. We proberen ouders hiervan altijd op de hoogte te stellen zodat uw kind niet onverwachts iemand anders treft.

Soms lukt het ons niet vervanging te regelen. We zijn dan genoodzaakt de kinderen thuis te laten blijven. Wel verzorgen wij dan opvang voor kinderen die niet thuis opgevangen kunnen worden. 

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Jaarlijks worden op basis van aantallen en zorg de groepen samengesteld. Dit kan dus per schooljaar verschillen.

Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Groep 1/2

Vanuit diverse spelactiviteiten wordt gewerkt aan heldere doelen. Door middel van observaties worden de kinderen gevolgd in hun algehele ontwikkeling. Zo kunnen de kleuters de competenties ten aanzien van taal, denken, motorische ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling maximaal ontwikkelen. Daarnaast krijgen kleuters de ruimte om in een vertrouwde en veilige omgeving, die uitnodigt tot activiteit, te experimenteren. In de verschillende werkhoeken is er een continue wisselwerking tussen spel en leren.

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Groep 3 t/m 8

In de groepen 3 t/m 8 werken wij o.a. met de volgende onderwijsmethoden:
Taal en spelling: STAAL
Lezen: Veilig leren lezen (groep 3) en Estafette lezen (groep 4 t/m 8)
Rekenen: Wereld in getallen
Wereldorientatie: Blink wereld geïntegreerd
Schrijven: Pennenstreken
Engels: Groove me
Fries: Spoar 8

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

We willen het beste uit uw kind halen en aanbieden wat uw kind nodig heeft. Vanaf het moment dat uw kind naar onze school gaat, volgen wij de ontwikkeling zodanig dat hij/zij een ononderbroken ontwikkeling kan doorlopen. Dit houdt in dat wij cyclisch gebruik maken van observaties, toetsen en een uitgebreid leerlingvolgsysteem, zodat wij de juiste doelen op korte en lange termijn, samen met ouders/verzorgers en leerlingen, kunnen plannen, uitvoeren en evalueren. 

Wij werken volgens de principes van HGW (handelingsgericht werken). 

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Binnen ons samenwerkingscluster Fierkracht hebben wij de Pilot DOENERS opgezet. De Pilot DOENERS is voor leerlingen die meer affiniteit hebben om met de handen te werken en een uitstroomprofiel Praktijkonderwijs, basisgerichte leerweg of kadergericht leerweg hebben. De pilot draait tot het einde van het schooljaar 2023-2024. Tussentijds gaan we uiteraard evalueren en bijstellen om uiteindelijk te komen tot een zo optimaal mogelijk onderwijsaanbod voor onze DOENERS.

Naast de DOENERS hebben wij ook de ambitie het aanbod voor onze meer - en hoogbegaafde leerlingen te optimaliseren. 

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

Binnen ons samenwerkingscluster Fierkracht hebben wij een visie beschreven voor ons onderwijs aan het Jonge kind. Wij zullen deze visie zoveel als mogelijk nastreven. 

Jonge kinderen in de leeftijd van 4 tot 6 jaar beginnen de wereld te ontdekken en zijn van nature erg leergierig. Vanuit thematisch onderwijs bieden wij uitdagende, betekenisvolle activiteiten aan die aansluiten bij de belevingswereld van het kind. De kinderen krijgen de ruimte om in een vertrouwde en veilige omgeving, die uitnodigt tot activiteit, te experimenteren. Het hoofd, hart en handenprincipe staat hierbij centraal. De kinderen groeien door betrokkenheid en welbevinden en leren door zelf te ontdekken en te onderzoeken in een rijke leeromgeving.  

Wij werken ontwikkelingsgericht: ons onderwijs is afgestemd op de onderwijsbehoeften van ieder kind. Vanuit diverse spelactiviteiten wordt er gewerkt aan heldere doelen. Door middel van observaties worden de kinderen gevolgd in hun algehele ontwikkeling. Zo kunnen de kleuters de competenties ten aanzien van taal, rekenen, denken, motorische ontwikkeling en sociaal-emotionele ontwikkeling maximaal ontwikkelen. In de verschillende werkhoeken is er een continue wisselwerking tussen spel en leren.  

Wij vinden het belangrijk dat jonge kinderen buiten spelen en veel bewegen, omdat zij lichamelijk en motorisch nog volop in ontwikkeling zijn. Door buiten te spelen, bewegende leeractiviteiten en verschillende vormen van spelactiviteiten aan te bieden, stimuleren wij de brede ontwikkeling van het kind.  

Terug naar boven