Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>basisscholen met een vergelijkbare schoolweging.</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635142" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het streefniveau is een hoger niveau dan het fundamenteel niveau. Het doel is dat zoveel mogelijk leerlingen eind groep acht het streefniveau bereiken. Op basis van de leerlingpopulatie op school wordt door de inspectie voor elke basisschool in Nederland apart bepaald hoeveel procent van de leerlingen het streefniveau moet halen. Dat percentage is de signaleringswaarde voor het streefniveau van de school.
De tussentijdse resultaten gebruiken we om ons onderwijsaanbod te evalueren en bij te stellen. Dit gebeurt tijdens de groepsbespreking met de individuele leerkracht(en) en tijdens een plenaire teamvergadering worden die resultaten dan teruggekoppeld.
We leggen verantwoording af aan de ouders, middels de reguliere MR-vergadering en het schoolbestuur, middels het periodiek overleg met de Bestuurder en adviseur O&K (Onderwijs en Kwaliteit) van TOF Onderwijs.
Wij houden ons aan de wettelijke richtlijn t.a.v. de doorstroomtoets. De procedure hiervoor is beschreven in een Kwaliteitskaart.
In groep 8 krijgt elke leerling van de basisschool een advies voor het voortgezet onderwijs dat past bij het niveau van deze leerling. De leerling stroomt vervolgens door naar het voortgezet onderwijs. In het derde jaar wordt gekeken welk niveau de leerling werkelijk heeft vergeleken met het niveau van het schooladvies. Dit wordt vertaald naar drie categorieën: boven, op en onder advies. Bijvoorbeeld: een leerling met schooladvies vmbo-b die in het derde jaar op het vmbo-k zit, zit boven advies. En een leerling met schooladvies havo/vwo die in het derde jaar op het havo zit, zit op advies. Wanneer deze leerling in het derde schooljaar op het vwo zit, zit hij/zij boven advies.
Kinderen leren en ontwikkelen op school competenties die nodig zijn om in allerlei situaties op een goede manier met anderen om te gaan. Dit zijn vaardigheden zoals samenwerken, conflicten oplossen en zelfredzaamheid.
We hebben sinds 2009 het basistoezicht.
De kwaliteit van het onderwijs is, volgens de inspectie, voldoende.
Er is in 2011 en in 2016 inspectiebezoek geweest.
De rapporten zijn te vinden op de site van de inspectie.