Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Visie op leren
In de (nabije) toekomst zullen we het onderwijsaanbod in de kernvakken nog meer afstemmen op de onderwijsbehoeften van de leerlingen. We gaan hierbij thematisch of groepsdoorbrekend werken, zodat de leerlingen op hun eigen instructieniveau kunnen werken en groeien. Daarbij verandert de rol van de leerkracht van uitleggen en vertellen naar activeren en coachen en de rol van de leerling naar onderzoekend en ontdekkend leren. Wij richten ons hierbij op de brede ontwikkeling (meervoudige intelligentie en de talenten) van onze leerlingen.
We willen bereiken dat ieder kind via een ononderbroken leer en ontwikkelingsproces, die kennis, vaardigheden en competenties kan verwerven die het nodig heeft om een zelfstandig, sociaal en kritisch denkend mens te worden in een multiculturele samenleving. Dit gaat het beste in een omgeving waar de leerlingen zich thuis voelen. Als enige school in het dorp Albergen streven we ernaar om voor alle leerlingen een onderwijsaanbod te realiseren. In incidentele gevallen is er echter sprake van onderwijszorgbehoeften waarvoor in het regulier onderwijs geen onderwijsarrangement kan worden geboden.Basisschool Kadoes is dan mede verantwoordelijk voor het opstellen van een passend onderwijsarrangement. We gebruiken een leerlingvolgsysteem voor het volgen van de prestaties en de (sociaal emotionele) ontwikkeling van de leerlingen. De leerkrachten kunnen in de groep inspelen op onderwijsbehoeften van de kinderen. We werken volgens de principes van handelingsgericht werken.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De komende jaren willen wij ons (nog) meer richten op de meerbegaafden en ze een passend onderwijsaanbod bieden.
Onze school werkt intensief samen met voorschoolse voorzieningen. Deze samenwerking is m.n. gericht op informatie-uitwisseling over leerlingen, en het realiseren van een doorgaande leerlijn