Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Visie op leren
Kinderen leren doordat ze nieuwsgierig zijn. De leraren geven op 3 niveau's instructie en kinderen verwerken de leerstof zoveel mogelijk op eigen niveau. Door stimulerende startactiviteiten of samenwerk opdrachten te geven leren kinderen van elkaar. Kinderen die korte instructie nodig hebben, kunnen daarna zelfstandig aan het werk. Voor de kinderen die meer instructie nodig hebben, wordt gebruik gemaakt van de verlengde instructie aan de instructietafel. Het leren kan bemoeilijkt worden door extra ondersteuningsbehoeften. Voor deze kinderen is een zorgstructuur opgezet.
We willen bereiken dat ieder kind via een ononderbroken leer en ontwikkelingsproces, die kennis, vaardigheden en competenties kan verwerven die het nodig heeft om een zelfstandig, sociaal en kritisch denkend mens te worden in een multiculturele samenleving. Dit gaat het beste in een omgeving waar de leerlingen zich thuis voelen. Als enige school in het dorp Albergen streven we ernaar om voor alle leerlingen een onderwijsaanbod te realiseren. In incidentele gevallen is er echter sprake van onderwijszorgbehoeften waarvoor in het regulier onderwijs geen onderwijsarrangement kan worden geboden.Basisschool Kadoes is dan mede verantwoordelijk voor het opstellen van een passend onderwijsarrangement. We gebruiken een leerlingvolgsysteem voor het volgen van de prestaties en de (sociaal emotionele) ontwikkeling van de leerlingen. De leerkrachten kunnen in de groep inspelen op onderwijsbehoeften van de kinderen. We werken volgens de principes van handelingsgericht werken.
Onze school werkt intensief samen met voorschoolse voorzieningen. Deze samenwerking is m.n. gericht op informatie-uitwisseling over leerlingen, en het realiseren van een doorgaande leerlijn